Ашық сабақ: Көнерген сөздер
Қазақ тілі | Уақыты: 2.12.2016 | Кабинет:412 | Мұғалім: Искакова Г.Н | ||
Сабақтың атауы | Көнерген сөздер.Тарихи сөздер,архаизмдер. | ||||
Сілтеме | Қазақ тілі оқулығының әдістемесі. | ||||
Сабақтың жабдығы | Тақта,суреттер,кеспе қағаздар, видео | ||||
Жалпымақсаттар | Білімділік: Көнерген сөздер түрлерін өз бетімен анықтауына, ерекшеліктерін өзіндік жұмыстар арқылы меңгеруіне, жаттығу жұмыстар орындағанда алған білімін өз бетімен қолдана алуына жағдай туғызу. | ||||
Оқыту нәтижесі | |||||
Ынтымақтастық атмосферасы | Мен сендерді шаттық шеңберіне шақырамын. Кәнеки, былай деп айтайық: Кел, балалар, күлейік, Күлкіменен түлейік. Қабақ түйген не керек? Көңілді боп жүрейік | ||||
Топқа бөлу | Қызыл, жасыл, сары түстермен топқа бөлу | ||||
Үй тапсырмасын сұрау | «Қайталау – оқу анасы» дегендей балама тест арқылы оқушылардан үй тапсырмасын сұрау. (жауапты білмеймін сары түс) | ||||
Мағынаны тану | Кубик стратегиясы. І. Суреттеу. Ой қозғау. Мұражайға саяхат - Балалар, Астана қаласында, Қазақстан Республикасы президенттік мәдениет орталығы бар. Қазақстан халқының тарихи –мәдени және әлемдік мәдениет пен өнердегі жетістіктерімен таныстыру мақсатында 2000 жылы ашылған болатын. Осы мәдениет орталығында мұражай бар. Қазір біз Президенттік мәдениет орталығына саяхатқа барамыз. - Міне, осы заттардың барлығы қандай заттар? - Иә, бұл ескі заттар.кәне, ескі сөзінің синонимін табайықшы: көне, көмескі. Жарайсыңдар! ІІ. Зерттеу. Балалар,сонда біздің бүгінгі жаңа сабағымыздың тақырыбы «Көнерген сөздер» деп аталады. Ал қазіргі өмірде біз бұл сөздерді қолданамыз ба. Иә, әрине қолданбаймыз сонымен балалар көнерген сөзіміздің ережесін шығарайық, қоғамның дамуына , өркендеуіне орай, кейбір сөздеріміз қолданыстан шығып қалып жатады сондай сөздерді біздер көнерген сөздер деп атаймыз. Оқушылар көнерген сөздер мүлдем жойылып кетті деп айта алмаймыз, біз оларды көркем әдеби жазылған шығармалардан оқи аламыз. Не үшін тілімізде кейбір сөздер қолданыстан шығып қалады? Қоғам дамуына орай қолданылған дәуірі өтіп кетіп, тарихи өзгерістерге сай немесе тұрмыс тіршіліктің, әдет-ғұрыптың өзгеруіне орай тіліміздегі қолданыстан шыққан сөздер.
- Архаизмдер (халықтың тұрмыс-тіршілігіне, салт – сана, әдет-ғұрпына қарай әр дәуірде өзгеріп, басқа сөздермен ауысып отырған немесе ескіріп кеткен сөздер. 1. Мата атаулары: Мысалы, торқа, дүрия, патсайы 2. Әдет-ғұрып атаулары: сауын айту, ұрын бару, бесік құда, барымта 3. Үй тұрмысы, киім-кешек, ыдыс-аяқ атаулары : лашық, күпі, саптыаяқ, саба, сәукеле, кебеже, т.б Кейбір сөздердің қайтадан жаңғыратын кездері де болады
Тәуелсіздік алғаннан бері сөздеріміз қайтадан жаңғырып, қолданыла бастады. ІІІ. Қолдану. Оқулықтағы жаттығуларды,топтарда орындау І топ. Сөздердің қайсысы архаизмге, қайсы тарихи сөздерге жатады. 149-жаттығу Аушадияр, Шұға, болыс, қаған, сауыт, уәзір, би, кебеже, торқа, күпі, қылыш, шоқпар,хан.(Мұнара жасау) ІІ топ. Берілген мақалдардан көнерген сөздерді тап.(Полиглот) 151-жаттығу Асабасы жоқ асқа жарымас Қараша үйден ханша шығар Шықсаң ұзақ сапапрға, арымас ат-отарба Ер азамат белгісі-түзде мырза, үйде құл Ынтымақ-оқ өтпес сауыт, татулық –тамаша сауық Бақа көлінде патша, балық суында патша, жігіт елінде патша. ІІІ топ. «Ойлы болсаң озып көр» аталған сөздің қай салада қолданылатынын тап. 152-жаттығу
| ||||
Сергіту сәті | Бір, екі,үш- қарлығаш боп ұш. Төрт, бес, алты-қарлығаш боп қалқы. Жеті,сегіз,тоғыз,он-қарлығаш боп қон. | Оқушылар денелерін жатықтырады | |||
Ой толғаныс | ІҮ. Байланыстыру. «Ойлы болсаң озып көр»
| ||||
Қорыту | Ү. Салыстыру. Венн диаграммасы арқылы | Біле бер қанша білсең тағы тіле, Жетерсің мақсатыңа біле,біле Ж. Баласағұн | |||
Үй тапсырмасы | 150,153,154 жаттығулар | Күнделіктеріне жазады | |||
Бағалау | ҮІ. Талқылау. Бағалау парақшаларын тарату | Парақшаларды толтырады | |||
Кері байланыс |