Сабақ жоспары: Сутектің қасиеттері, қолданылуы және алынуы

Oinet.kz 30-09-2020 1420

Қалыбаева Баян

Қызылорда обл, Сырдария ауданы, Н.Ілиясов ауылы, №132 Т.Айтбаев атындағы  орта мектебінің   химия  пәні мұғалімі 

Сілтеме

Білім стандарты, пән бағдарламасы, Н.Нұрахметов. 8 -  сынып  оқулығы.

К. Жексембина әдістемелік нұсқаулық. Н.Нұрахметов жұмыс дәптері.

Жалпы мақсаты

  • Сутектің әр түрлі заттармен реакцияласу жағдайларын көреді.

  • Сутектің физикалық және химиялық қасиеттеріне сүйене отырып, реакция теңдеулерін жазады.

  • Сутектің физикалық және химиялық қасиеттеріне сүйене отырып,қолдану салаларын талдайды.

  • Химиялық құралдарды пайдалана отырып, сутекті алу және оның тазалығын тексеруді үйренеді.

Күтілетін нәтиже

  • Сутектің химиялық қасиеттеріне сүйене отырып реакция теңдеулерін жазуға қалыптасады.

  •  Теңдеуді теңестіруге жаттығады.

  • Сутекті алу және қолдану жолдарын біледі.

Негізгі идеялар

Сутек – белсенді газ, сондықтан әр түрлі жай және күрделі заттармен реакцияға түседі. Сутекті зертханада алу әдістері.

Құрал-жабдықтар:

Интерактивті тақта,  интерактивтік тақта арқылы Power Point, флипчарт, маркер, қарындаш, слайдтар, виртуалды зертхана.

Сабақтың түрі

Жаңа білімді игеру сабағы.

Әдіс-тәсілдер

Сергіту сәті, АКТ-ны пайдаланып, жас ерекшеліктеріне сай сұрақтар мен тапсырмалар. «Галлереяға саяхат» әдісі, ассоциация әдісі, PISA тапсырмалары, Бес жолды өлең.

Сабақ бойынша мұғалім жазбалары

 

Мұғалім іс-әрекеті

 

І.Ұйымдастыру кезеңі

Сергіту сәті. Оқушыларды топқа бөліп отырғызу.

ІІ Үй тапсырмасын сұрау «Лездеме сұрақтар» Қай топ сұрақтарға көбірек жауап береді?

1.Сутектің таңбасы қандай?

2. Сутекті ашқан кім?

3. Сутекті не себепті жеңіл газ дейміз?

4. Периодтық жүйеде нешінші топта орналасқан?

5. Жай зат ретінде сутекті сипатта.

6. Химиялық элемент ретінде сутекті сипатта.

7. Сутектің агрегаттық күйі қандай?

8. Сутектің қолданылу салаларын талда.

9. Сутектің табиғатта таралуына сипаттама бер.

ІІ. Кіріспе кезеңі . Виртуалды зертхана. Сутектің химиялық қасиеттері. Сутектің қолданылу салалары.

ІІІ кезең   Негізгі кезең .Жаңа сабақ : Сутектің қасиеттері, қолданылуы және алынуы. 

 

 1- тапсырма «Галлереяға саяхат» әдісі

І топқаСутектің физикалық қасиеттеріне сипаттам бер.

ІІ топқа: Сутектің химиялық қасиеттеріне сипаттама бер.

ІІІ топқа : Сутектің алыну жағдайларын талда.

 2- тапсырма .Топпен жұмыс.

І топқа: Сутектің жай заттармен реакцияларын талдаңдар.

ІІ топқа: Сутектің күрделі заттармен реакцияларын талдаңдар.

ІІІ топқа:  Сутекті алу жолдарын талдаңдар.

PISA тапсырмалары.

Бұрынғы заманда металдар патшалығы болыпты. Онда алтын патша болыпты, оны мыс көре алмайды екен. Бір күні қастандық жасап, алтынның көзін жойып, өзі патша болғысы келеді, бірақ оны уәзірі сынап біліп қояды. Мысты әшкерелеп, отқа салып, өртейді. Ақылды алтын оны қайтадан мыс қалпына келтіруін бұйырады.

Сұрақ 1. Отқа түскен мыстан, таза мысты қалай алады?

1Cu+O2 à CuOИә/Жоқ2Ca+H2O à Ca(OH)2Иә/Жоқ3CuO+H2 à Cu+H2OИә/Жоқ

Дәлелдеме:______________________________________________________________

                    ______________________________________________________________

                    ______________________________________________________________

1903 жылы  К.Э.Циолковский ракетаның планетааралық сызбанұсқасын ұсынды.

Онда отын ретінде сутекті таңдап алды.

Сұрақ: неге ол отын ретінде сутекті таңдады?

1Себебі, жақсы жанады.Иә/Жоқ2Экологиялық таза отын бола алады.Иә/Жоқ3Жанғанда көп күйе бөледі.Иә/Жоқ

Дәлелдеме:______________________________________________________________

                    ______________________________________________________________

                    ______________________________________________________________

Сутекке бес жолды өлең құрастыр.

  • Сутек

  • Жеңіл, түссіз.

  • Жанады, ұшады, әрекеттеседі.

  • Сутегі күн жүйесінің элементі.

  • Газ.

ІҮ кезең Қорытынды

  1. Есеп. Бір ыдысқа 22,4 мл, екіншісіне 44,8 мл сутек жиналды. Ыдыстардағы сутектің массасын және мөлшерін есептеңдер. 

  2. Мөлшері 0,05 моль және 30 моль болатын сутектің массасын және көлемін (қ.ж.) есептеңдер.

  3. Реакцияға 44,8 л сутек қатысқан болса, неше грамм су түзіледі?

  • Үйге тапсырма: қосымша есептер.

Бағалау  Жұптық бағалау. Критериалды бағалау.

 Рефлексия. Реферат «Сутекті экологиялық таза отын ретінде пайдаланудың перспективасы»

 

Оқушы іс-әрекеті Топқа бөлінеді

  • Ассоциация әдісі  арқылы оқушылар сутек туралы білімдерін жүйелейді.

  • Оқушылар алдымен топта талдайды, Бір оқушы постерде қорғайды.

Ұпай жинау арқылы оқушылар бағаланады.

  • Оқушылар реакция теңдеулерін жазып , сутектің химиялық қасиеттеріне анықтама береді.

  • Оқушылар есепті шығарады.

Оқулықпен жұмыс. Оқушылар тапсырманы топта талдайды, сосын топтың бір мүшесі басқа топтарға қорғайды , жұмыстары бағаланады.

 

 

 

 

 

 

 


Простые и составные имена числительные
Сабақ жоспары: Тамыр және тамыр жүйесі
Сәйкес тақырыптар
Көтерілу