Ашық сабақ. 4 сынып. Циркте
Тақырыбы: “Циркте” 4-класс
Есбусинова Гүлмира Бөкенбайқызы
Ақтөбе қаласының №26 орта мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі
Мақсаты: а) Білімдерін толықт ыру, тақырыпқа байланысты жаңа сөздерді меңгеру, күнделікті қолданылатын сөздермен байланыстыру, сөз тіркесін , сөйлем құрау.
ә) Сөздік қорларын молайту, ауызекі сөйлеу дағдыларын қалыптастыру, оқушылардың ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту.
б) Пәнге деген қызығушылықтарын ояту, өнерді бағалау, көзқарастарын бейімдеу
Сабақтың типі: Жаңа білім беру
Сабақтың түрі: дәстүрлі.
Көрнекілігі: суретті билеттер, үлестірмелі қағаздар, сызба тірек.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі.
Сәлемдесу
Кезекшімен сұхбат
Тіл дамыту сұрақтары
Үй тапсырмасын тексеру.Сөздікті тексеру: Оқушылар «Із басу» ойыны арқылы өткен тақырыптардағы сөздерді айтып тақтаға шығады.
Сөз –«2»
Сөз – «3»
Сөз –«4»
9-дан көп айтса «5»
ІІ. Жаңа сабақ.Сабақтың мақсатын айту.
– Бүгін біз балалар сабақта білімімізді толықтырымыз және септік жалғаулары туралы қайталаймыз. Біз сабақта цирктің ғимаратын саламыз. Ол үшін түрлі тапсырмалар орындаймыз. Б ағалау мынадай түрде болады. Жалауша – өте жақсы, квадрат – жақсы, дөңгелек – орта.
Сәйкесрту: тақтада берілген сөздердің дұрыс аудармасын табу.
Саябақ пахарь
Әуежай утром
Сауыншы сегодня
Егінші парк
Ғалым режим дня
Шақырды доярка
Кездестік ученый
Таңертең пригласил
Күн тәртібі встретились
Бүгін аэропорт
Сөздік жұмысы. Жаңа сөздерді қайталау, сөз тіркесін құрау.
Суретпен жұмыс. Оқулықтың 84 бетіндегі сурет бойынша сөйлем құрау.
Бұл цирк. Циркте аңдар бар. Аңдар түрлі ойындар Ойнайды. Көрермендер тамашалады.
«Атауын тап!»ойыны. 2 – тапсырмадағы суреттердің орнына керекті сөздерді қойып оқы.
Грамматикалық жаттығу. Септіктер . Қазақ тілінде неше септік бар? Олар қалай аталады? (Үлестірмелі қағазбен жұмыс).
Мәтінмен жұмыс. 3 – тапсырма. Оқу , аудару, сұрақ қою.
«Сәйкесін тап!» 4 – тапсырмадағы сөздерді сәйкестіру
Сергіту сәті.
Иіліп оңға бір,иіліп солға бір,
Иіліп оңға бір,иіліп солға бір,
Оң аяқ, сол аяқ.
Оң аяқ, сол аяқ.
Жаттығу оңай ақ!
Иіліп оңғ а бір, иіліп солға бір,
Иіліп оңғ а бір, иіліп солға бір,
Бір отырып, бір тұрып ,
Бір отырып, бір тұрып ,
Біз жаттығу жасаймыз.
Сөздік ойын. Оценка – баға мальчик – бала
Берег – …….. город – …………
Брат – аға туча – бұлт
Воротник – …………. ключ – ………..
Бор – мел бала – мальчик
Шырша – …… саусақ – ………
Артық сөзді тап.
Маймыл, аю, ит, орындық.
Апта, жұма, жеті, бас, күн.
Әдемі, жақсы, сұлу, айт.
Дәрігер, мұғалім, аспаз, кітап.
Мектеп, сынып, парта, оқулық, дүкен.
Сөздік диктант. Родина, государство, гимн, герб, флаг, столица, музей, дворец, комплекс.
«Сен білісің бе?» Сөздердің ішінен санды тап.
Түбір, кекіл, желтоқсан, жетістік, дербес, күшік, …….
«Әр қадамға сөз » ойыны
Сабақты қортындылау. «Біз де » ойыны арқылы сабақтьы қортындылау.
– Мен бүгін циркке бардым.
– Біз де
– Циркте аңдар бар.
– …………….
– Олар доппен ойнады.
– Біз де.
– Оларға поровоз келді.
– ……………..
– Цирктен үйге абтобуспен келдік.
– Біз де
Үйге тапсырма. Жаңа сөздерді жаттау, 84 бет 5 – тапсырма
Пән: Қазақ тілі
Сынып: 4
Тақырыбы: Циркте
Сабақ түрі: дәстүрлі
Сабақ типі: жаңа сабақ
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: жаңа сабақтың мазмұнын меңгерту, оқушылардың сөздік қорын молайту, өткен тақырыпты естеріне түсіріп, жаңа тақырыпты қорытындылау;
Дамытушылық: Қысқаша өз ойларын жеткізе білуге үйрету, сөйлеу шеберліктерін, тіл байлықтарын дамыту;
Тәрбиелік: оқушыны білімділікке, ойлылыққа жетектеу, пәнге деген қызығушылығын арттыру, туған тілін сүюге, қадірлеуге тәрбиелеу.
Көрнекілігі: сабақ тақырыбы, плакат, суреттер
І. Ұйымдастыру кезеңі
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
ІІІ. Жаңа тақырыпты түсіндіру
ІҮ. Сөздікпен жұмыс
Ү. Тапсырма орындау
ҮІ. Үйге тапсырма беру
ҮІІ.Сабақты қорыту, бағалау
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі
– Сәлеметсіздер ме, балалар? Отырыңдар. Қазір бізде қазақ тілі сабағы. Сыныпта кім кезекші? Кім жоқ? Үйге не берілді? Жақсы, рахмет, отыра ғой.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау
ІІІ. Жаңа тақырыпты түсіндіру
– Бүгін біздің жаға тақырыбымыз «Циркте». Тақырыпты өтпес бұрын ребусты шешіп көрелік. Суреттерге қарап (Циркуль, ит, ракета, кітап) сөздерінің басқы әріптерінен сөз шығару
Цирк- өнердің ерте келе жатқан бір түрі. Сонау бағы замандардың өзінде Египет, Грек, Үнді, Қытай қалаларында мереке –думан күндері акробаттар мен , сиқыршылар мен шабондоздар, жанглерлер мен машықтандырушылар өнер көрсетіп отырған. Халықтың осы бір ежелгі ойын-сауығы бүгінгі күнгедейін жетіп отыр.
Мәтін: Цирк дегеніміз – үлкендерге, балаларға көтеріңкі көңіл – күй сыйлайтын мәдениетті орын. Циркте сайқымазақтар, әртүрлі ақылды жануарлар өнер көрсетеді. Олардың өнеріне таңқалмайтын адам болмайды. Біздің елімізде цирк өнері күннен – күнге дамып келеді. Алматы мен Астана қалаларында үлкен цирк орталықтары бар.
ІҮ. Сөздікпен жұмыс
Ү. Тапсырма орындау
Берілген суретке қараймыз. Суретте не берілген? Бұл суретте циркте өнер көрсетіп жүрген хайуанаттар мен клоун және қыз. Олардың барлығын цирк әртістері деп атаймыз. Сендер цирктің іші қандай деп ойлайсыңдар? Цирктің іші өте үлкен , киіз үйге ұқсайды. Өздерін циркке барып көрдіңдер ме? Сонымен, балалар, цирк жайлы біраз мәлімет алдыңдар, цирк әртістері біздің көңілімізді көтеру үшін қызмет жасайды.
2- тапсырма: Сөйлемдермен қатар суреттер көріп тұрсыңдар. Берілген суреттің атын атап, сөйлемді оқып көрейік
3- тапсырма: Сөйлемдерді дәптерімізге көшіреміз. Орысшаға аударамыз. Бір – бірден оқимыз.
4- тапсырма: Мына сөздерді сәйкестендіріп, дәптерімізге көшіреміз және оқимыз.
5- тапсырма: Мына сөйлемдерді оқимыз:
Аю.
Аюды көрдім.
Мен аюды көрдім.
Мен аюды циркте көрдім.
Мен кеше аюды циркте көрдім.
Піл.
Пілді көрдім.
Мен пілді көрдім.
Мен пілді циркте көрдім.
Мен кеше пілді циркте көрдім.
Клоун.
Клоунды көрдім.
Мен клоунды көрдім.
Мен клоунды циркте көрдім.
Мен кеше клоунды циркте көрдім.
ҮІ. Үйге тапсырма беру
Ал, енді балалар үйге тапсырма аламыз. Үй тапсырмасы циркке барғандарымыз бар болса, бармағандарымыз болса білгенімізді жазып, ата-анамыздан сұрап цирк жайлы немесе цирк әртістері жайлы 2-3 сөйлем жазып келеміз.
Сабақ аяқталды. Сау болыңыздар!
Кеспелер тарату. Сөйлемді дұрыс құрап үйрен.
Мысалы: келді , алақай, цирк
Бекіту кезеңі
Мәтінмен жұмыс.
а) Мәтін жазылған парақша тарату.
Циркте
Біздің қалаға цирк келді. Мен циркке досыммен бардым. Циркте аюлар мен қонжықтар мотоцикл жүргізіп, би биледі. Цирктің ішінде сайқымазақтар мен сиқыршылар өнер көрсетті. Ц ирк өте көңілді болды. Біз цирктен үйге автобуспен қайттық.
ә) Мәтінді түсініп оқу.
б) Сұрақ жауап жүргізу.
Септік жалғауларын қайталап еске түсіру.
в) Мәтіннен септік жалғауы жалғанған сөздерді тауып оқып, қай септікте тұрғанын айтып, сұрақ қою.
Кітаппен жұмыс. 4-тапсырма. 98-бет.Сөйлемдерді оқып, дәптерлеріне жазу.
Барлығы 8 сөйлем. Оқушылар кезектесіп тақтаға шығып, бір сөйлемнен тақтаға жазу.
Қорытындылау кезеңі
-Балалар, цирк туралы мәлімет алдыңдар. Енді білімімізді шыңдау үшін деңгейлік тапсырмалар орындайық.
I-деңгей. “Цирк” сөзін септеу. Сөйлем құру.
II-деңгей. Сөздерді сәйкестендіру. Сыңарын табу.
III-деңгей. Кім? Не? сұрақтарына жауап беретін сөздерге дұрыс сұрақ қоя білу.
III-деңгей.Сөздерге көптік жалғауларын жалғау.
.
Үйге тапсырма беру
– Балалар, сендер сурет салуды жақсы көресіңдер ме?
– Иә, жақсы көреміз.
1.- Ендеше мына бояуға арналған суреттерді алып, үйден бояу.
2.Сатылап сөйлем құрап үйрену. 5-тапсырма.99-бет