Ашық сабақ: Кенесары Қасымұлы бастаған ұлт-азаттық көтеріліс
Сақтағанов Амангелді
Қызылорда облысы, Арал ауданы,
Қосжар ауылы, «№67 орта мектебі» КММ
тарих пәні мұғалімі
Бөлім 7.2В Отарлау және ұлт-азаттық күрес | Мектеп: 67 | |||||||
Уақыты: | Мұғалімнің аты - жөні: А.Сақтағанов | |||||||
Сынып: 8 (7) | Қатысқан оқушылар саны: | Қатыспағандар: | ||||||
Сабақ тақырыбы | Кенесары Қасымұлы бастаған ұлт-азаттық көтеріліс | |||||||
Осы сабақ арқылы жүзеге асырылатын оқу мақсаттары | 7.3.1.5 – халықтың отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күресінің себеп-салдарын анықтау | |||||||
Сабақтың мақсаты | Барлық оқушылар: Көтерілістің себептерін біледі. Оқушылардың басым бөлігі:Көтерілістің мақсаты мен қозғаушы күштерін анықтайды. Кейбір оқушылар:Кенесары көтерілісінің барысын сипаттайды. Оның неліктен жалпыұлттық сипатқа ие болғанын деректер арқылы дәлелдейді. Қамтыған аймақтарын картадан белгілейді. | |||||||
Бағалау критерийлері | Көтерілістің мақсаты мен қозғаушы күштерін анықтайды Көтерілістің қамтыған аймақтарын белгілейді | |||||||
Тілдік мақсаттар | Кенесары Қасымұлы көтерілісітуралы мәтінмен жұмыстанады (оқылым, айтылым дағдылары); Кенесары Қасымұлы көтерілісітуралы бейнематериалмен (тыңдалым, жазылым, айтылым дағдылары) Сыныптық талқылау жүргізіледі (айтылым және тыңдалым дағдылары) Пәндік лексика мен терминология: Дуан, жасауыл, манап, митридат Диалог құруға /жазылымға қажетті сөздер топтамасы: Патша өкіметінің көздеген мақсаты... Көтерілістің негізгі себебі.... .... .... .... ..... Кенесарының алдына қойған мақсаты ... .... .... Көтерілістің нәтижесінде... Көтерілістің жеңілу себебі... Мен Кенесарыға .... баға беремін, себебі .... Бұл оқиға/тұлға маңызды/ атақты болды, өйткені... Кенесары көтерілісін жалпыұлттық қозғалыс деп атауға болады, себебі... | |||||||
Құндылықтарды дарыту | «Мәңгілік ел» идеясы Ресей империясының отаршыл саясатына қарсы бағытталған ұлттың азаттығы үшін болған көтерілістер тарихын талдау барысында жүзеге асады | |||||||
Пәнаралық байланыстар | Дүниежүзі тарихы, әдебиет және география пәндерімен картамен жұмыс және мазмұны арқылы байланыс бар. | |||||||
АКТ қолдану дағдылары | Интернет, бейне баян, аудио, презентация, т.б. | |||||||
Алдыңғы меңгерілген білім
| Оқушылар патша үкіметінің XVIIІғасырда жүргізген отарлау саясатын, хандық биліктің жойылуын, Исатай мен Махамбет бастаған ұлт-азаттық қозғалыстың себеп-салдары мен нәтижелерін біледі | |||||||
Сабақ барысы | ||||||||
Сабақтың қезеңдері | Сабақта орындалатын іс - әрекеттер
| Оқыту ресурстары | ||||||
Сабақтың басы 7 мин
| Ұйымдастыру сәті. Топқа біріктіру Ой шақыру. М Оқушыларға слаид арқылы Кенесары Қасымұлы хаты көрсетіліп, мазмұны оқылады.Төмендегі сұрақ қойылады. Кенесары хан хатты кімге, неге жазған? Бұл хатта не туралы жазуы мүмкін? Оқушыларосы сұрақтар негізінде болжам жасап, тақырыпқа шығады. МСабақтың тақырыбы, оқу мақсаты және бағалау критерийлері таныстырылады. Тарихи концепт пен зерттеу сұрағына да назар аударылады. Тарихи концепт: Себеп-салдар
| http://www.nlrk.kz (Қазақстан республикасының ұлттық кітапханасы). Қазақстан тарихы (көне заманнан бүгінгі дейін). Бес томдық. ІІІ т. – Алматы: «Атамұра», 2010 ж. | ||||||
Сабақтың ортасы 20 мин 10 мин | Бейне материалмен жұмыс Жаңа ұғымдармен жұмыс Дуан –округ орталығы; Жасауыл -Қарсылық көрсетушілерді жазалайтын патша өкіметінің әскері; Манап-Қырғыздардың ақсүйек рубасылары; Митридат –Қайтпас ерік-жігердің белгісі, ұлттық рухтың мақтанышы Зерттеу және талдау Топтық жұмыс.Сынып оқушылары үш топқа бөлінеді. Топтарға қөтеріліске қатысты мәтін ықшамдап беріледі.Топтағы оқушылар мәтін мазмұнын оқып, мәтін соңында берілген тапсырмаларға жауап береді. Топ мүшелері өз жұмыстарын сынып алдында қорғап, берілген сұрақтарға жауап береді.(Ескерту! Оқулықпен де жұмыстануды ұйымдастыруға болады) 1-ші топ.Көтеріліс қамтыған территория, алғышарттары мен хронологиясы: Дескриптор: -Көтерілістің болған жыл аралығын анықтайды; -Көтеріліс қамтыған территорияны картаға белгілейді; -Көтерілістің алғышарттарын(себептерін) атайды; -Көтерілістің басталуына түрткі болған жағдайды анықтайды; -Көтерілістің қозғаушы күштерін атайды
2-ші топ. Көтерілістің барысы, шарықтау кезеңі: Дескриптор: -Көтеріліс мақсатын сипаттайды; -Көтерілістің негізгі ошақтарын анықтайды; -Көтерілісшілердің Қоқан иеліктеріне басып кіруін тарихи фактімен түсіндіреді; -Көтерілісті басуға жіберілген жазалау отрядтарының іс-қимылдарын анықтайды -Орталықтандырылған басқару жүйесінің болғандығын кемінде 2 дәйекпен дәлелдейді;
3-топ. Көтерілістің шешуші кезеңі: Дескриптор: -Көтерілісшілердің Ұлы жүз аймағынаойысуының себебін анықтайды;
Кері байланыс. Мұғалімнің кері байланыс Жұптық жұмыс. Венн диаграммасы Кенесары Қасымұлы Бөкей Ордасындағы көтерілісі көтерілісі Кері байланыс.Мұғалімнің кері байланысы | 8 сынып. Қазақстан тарихы. ЦБР. 1837-1847 жж.Кенесары Қасымұлы бастаған көтеріліс. Қабылдинов З.Е., Қайыпбаева А.Т. 8 сынып. Қазақстан тарихы., Атамұра, 2012.
Қосымша-1 Мәтін-таратпалар Карта Қосымша-2 Сұрақ-таратпалар
| ||||||
Сабақтың соңы 3 минут | Жеке жұмыс: Картадан көтерілістің болған аймағын анықтап ,кескін картаға түсіреді
Дескриптор: -Көтерілістің болған аймағын анықтайды,-Кескін картаға түсірРефлексия.-Ұнаған тапсырма;
-Қандай қиындықтар болды? | Рефлексия парағы | ||||||
Қосымша ақпарат | ||||||||
Дифференциациялап оқыту – Оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндеттер қоюды жоспарлайсыз? | Бағалау – Оқушылардың білімін қалай тексересіз? | Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері АКТ-ны қолдану Құндылықтармен байланыс (тәрбие элементі)
|