Кенесары қырғыздарға неге барды?
06-11-2023
Ауыт Хуатбек
Павлодар облысы. Ақсу қаласы.Достық селолық округі
«Достық орта мектебі» КММ-нің
қазақ тілі пәнінен мұғалімі
Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Күні: қазақ тіл «6а»сыныбы | ||||
Сабақтың тақырыбы | Одағай түрлері | |||
Сілтеме | Оқулықлық беттері, интернет материалдары, логикалық тапсырмалар | |||
Мақсаты | Бүгінгі сабақта одағай түрлері тақырыбынан алған білімдерін сабақ барысында қолданып, талдап, жинақтай, салыстыра, ашық сұрақтар, дәлелдемелер, оған кері байланыс арқылы нақты жауаптармен бекіте, қорытындылау. Білімдерін жаттығу жұмыстарын орындау арқылы шыңдау. | |||
Күтілетін нәтиже | Өздіктерінен оқу дағдыларын қалыптастырады. Одағай тақырыбынан алған білімдерін тиянақтайды, салыстыра біледі, талдай алады , ойын қорытындылайды. | |||
Түйінді идеялар | 1) Өздігінен іздене отырып меңгеру, өзіндік түсініктеме беру қабілетіне ықпалын тигізеді. 2) Балалардың өз идеясын сенімді түрде білдіруіне, түрлі көзқарастарға көңіл бөлуге және оларды бағалауға мүмкіндік береді. 3) Балалардың жауабын бақылау, жазып алу мен талқылау сауатты оқытуға ықпал етеді. 4) Алған білімдерін кеңейтіп, жаңа дағдысын қалыптастыру,өз бетінше етістік тақырыбынан алған білімдерін тиянақтайды, еркін қолдана білуге үйретеді. | |||
Оқыту әдістері | СТО, АКТ, Жас ерекшелігі, ОүБ, Дарын және талант, Көшбасшы, Жаңа әдіс- тәсілдер | |||
Бағалау | Топ басшыларының бағалауы. Өзін- өзі бағалауы Мұғалім бағалау | |||
Қажетті қосымша құралдар: | Оқулық, интербелсенді тақта, презинтация, үлестіме қима қағаздар, салыстырма тапсырмалары, бағалау кестесі, рефлексия беттері.постер,стикер, маркер т.б | |||
Блум таксаномиясы | 7 модуль | ресурстар | Сабақтың мазмұны | |
Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс – әрекеті | |||
3мин | Жас ерекшеліктеріне қарай білім беру Диалог | Топтастыру «Сәлем сөздің атасы» ойыны | Ұйымдастыру. Қолдарына ақ парақ және маркер алғызу. Араластырып жүріп екі оқушы бір-біріне арқаларын тірейді, содан соң құшақтап арқасына қағазға сурет немесе кез- келген белгі қояды. Екінші жұбына табыс етеді. Сол оқушы соның не екенін ойын айтып береді. Қолдарындағы маркер түсімен 3 топқа бөлінеді. Ынтымақтастық атмосферасын өз тобында құрады. Топ спикерін сайлау Бағалау парағын тарату | Ұйымдастыру. Қолдарына ақ парақ және маркер алғызу. Араластырып жүріп екі оқушы бір-біріне арқаларын тірейді, содан соң құшақтап арқасына қағазға сурет немесе кез- келген белгі қояды. Екінші жұбына табыс етеді. Сол оқушы соның не екенін ойын айтып береді. Қолдарындағы маркер түсімен 3 топқа бөлінеді. Ынтымақтастық атмосферасын өз тобында құрады. Топ спикерін сайлайды Бағалау парағын толтырады Маркер түсі бойынша Қызыл көк Жасыл |
Білу 3 мин | Сыни ойлау, ОүБ | Ой шақыру стратегиясы 1,23,4 слайд | Үй тапсырмасын тексеру 1. «Дұрыс па? ..Бұрыс па» тапсырмасын орындайды. Екінші оқушы тексеріп бағасын қояды, талқылайды. (Тақтада көрсетіледі) Бағалау 10 сұрақ 10-9-«5», 8-6-«4», 5-3-«3» Өзін-өзі бағалау. Топ спикері бағалау | 1. «Дұрыс па? ..Бұрыс па» тапсырмасын орындайды. Екінші оқушы тексеріп бағасын қояды, талқылалау. (Тақтада көрсетіледі бағалау жүйесі (жекелік, ұжымдық) 2.Топ спикері оқушы тексеріп бағасын қояды. Өзін-өзі бағалау. Топ спикері өз тобын бағалайды Өзін-өзі бағалау. Топ спикері бағалау |
Түсіну 5 мин | Сыни ойлау, ОүБ АКТ | Категорияға бөлу стратегиясы «Ой тастау» 5слайд 6,7,8 слайд | Тақырыпқа шығу мақсатында; 1.«Миға шабуыл» сұрақтарын арқылы сабақтың тақырыбына шығу. – Балалар, сіздер тест орындап құ- Иә Өздері оқып шығады 2 Кері байланыс жасау сұрақтар бойынша интер тақта оқушыларға сабақтың мақсатын қойғызу 1.Одағай- Междометия- Интержекшен Одағайда – лексикалық (негізгі) мағына болмайды. – сөйлемде одағайлар басқа сөздермен грамматикалық байланысқа түспей, оқшау айтылады, сондықтан да одағай сөйлем мүшесі бола алмайды.Олар тек қосымшалар қабылдап барып, белгілі бір сөйлем мүшесінің қызметін атқара алады. Мысалы: Майланбаған арбалардың шиқылдай шығарған ойбайы (бастауыш)өгіздердің бақайының сыртылын естіртер емес. О-да-ғай 2.Одағай мағыналық түрлері (3 бөлінеді) Междометие 2түрлер(производными– спасибо! избините!; непроизводными– ох! ой! ура!) Interjection (интержекшен) Мадақтау сөздер айту | 1.Сұрақтарға жауап беру арқылы топта талқылайды және тақырыпты ашады.. (жеке, топпен,) 2.Кері байланыс жасау сұрақтар бойынша интер тақта арқылы жауап береді 3.Өздері бүгінгі сабаққа мақсат қояды 4.Одағай түрлерімен танысады
Қазақша-орысша- ағылшынша тақырыпты айтады
|
Қолдану 5 мин | Сыни ойлау. Дарынды және талантты балалар, Көш/бас,ОүБ | Оқыту нұсқау стратегиясы «Көкпар» ойыны Ой қозғау 9,10 слайд | 1.«Кесінді сыз» ойыны. Координат системасынан Х осінде орналасқан сөздер арқылы У осіндегі одағай сөздермен қиылысын нүкте арқылы белгілеп алып, әр нүкте арасын кесіндімен қосыңдар (Бір- бірін тексеру) Мұғалім:Ниет етіп қана қою аз,сол ниетке жете білу керек. Біліп қана қою аз,білгеніңді қолдана білуің керек,алған білімді жаттығулармен тиянақтаймыз. 2..Оқулықпен жұмыс 258- жаттығу (қима қағазбен жұмыс 3топ, орындайды) Талдау тақтада (әр топтан бір оқушыдан тақтаға шығады) Фонетикалық (Одағай) Морфологиялық (Көс-көс, шақыру) Оқушылар көңіл күйлерің қалай?«Смайлк » | 1 Х Көңіл-күй Шақыру Жекіру у Пәлі, көс-көс, жә, алақай, тәйт, түу, бәрекелді 2. тақтаға талдаулар жасайды әр топтан бір оқушыдан Фонетикалық (Одағай) Морфологиялық (Көс-көс,
258-жаттығу Төмендегі сөйлемдердегі одағайдың астын сызыңдар. 1.Әй,шырағым, ар жағыңда әкең тұр, әуелі соған сәлем бер. 2.Жә, қой деймін,бала! 3.Ойпырым-ай,мынау не деп отыр өзі?
«Смайлк » бойынша бағалау (өздері жасап)
|
3мин | АКТ-ны қолдану | Сергіту 11,12 слайд | Сергіту сәтін ұйымдастырады «Қаңқа биі» Биінмен жаттығу жасайды Мақал. | Интер белсенді тақта арқылы «Қаңқа» биін билейді |
Талдау 8мин | Дарын/тал, ОүБ, Жас/ерек | Семантикаық кесте , сұрақ-жауап (ашық сұрақтар) «Аламан» бәйге 13,14,15 слайд | Деңгейлік тапсырма. С деңгей Көп нүктенің орнына тиісті одағай сөздерді қойыңдар. 1.., әжем ауылдан қонаққа келді!( алақай) 2…, мынау не деп тұр!- деді атам.( ойпырым-ай). 3…, … әзер жеттім.( аһылап, уһілеп). В деңгей Сызба кестені толтыр А деңгей Берілген одағай сөздермен сөйлем құраңдар. Шіркін-ай, әй, ух, ойпыр-ай,қап,шөре-шөре.
Қол шабалақтап бағалау | Деңгейлік тапсырма. С деңгейі.. Көп нүктенің орнына тиісті одағай сөздерді қойыңдар. 1.., әжем ауылдан қонаққа келді!( алақай) 2…, мынау не деп тұр!- деді атам.( ойпырым-ай). 3…, … әзер жеттім.( аһылап, уһілеп). В деңгейі Сызба кестені толтыр
А деңгейі Берілген одағай сөздермен сөйлем құраңдар. Шіркін-ай, әй, ух, ойпыр-ай,қап,шөре-шөре. Қол шабалақтап бағалау
|
Жинақтау 10 мин
| Сыни ойлау Оқуды бағалау | Сұрақ-жауап(ашық сұрақтар) 16,17 слайд | . .1 топ Венн диограмасына (одағай түрлерін салыстыру) 2 топ Венн диограмасына (Одағаймен Еліктеуді салыстыру).. 3 топ Постермен жұмыс топтық «Одағай» тақырыбы бойынша тұжырымдап, ойларын жинақтау 4. Кері байланыс орнатады жоғары деңгейдегі сұрақтар қою Бас бармақ арқылы бағалау | 1 топ Венн диограмасына (одағай түрлерін салыстырады) 2 топ Венн диограмасына (Одағай мен Еліктеу).. 3 топ..Постермен жұмыс топтық «Одағай» тақырыбы бойынша тұжырымдап, ойларын жинақтайды 4. Кері байланыс орнатады Жоғары деңгейдегі сұрақтар қояды (Өзін-өзі) бағалайды Топ спикері бағалайды Бас бармақ арқылы бағалайды |
Бекіту 3 мин | Сыни ойлау | Сұрақ-жауап (ашық сұрақтар) 18 слайд | 1. ..RAFT стратегиясы (Одағай тарауы бойынша өзі бір одағай атынан сөйлеу 2.Стикерлерге сабақтан алған әсерлері туралы жазып, «2 жұлдық, 1 тілек» «Тілек бұрышына»жапсыруға тапсырма береді. Әр топтан 1 оқушыдан Тілектерін айтады | .2..RAFT стратегиясы (Одағай тарауы бойынша өзі бір одағай атынан сөйлейді 2. Стикерлерге сабақтан алған әсерлері туралы«2 жұлдық, 1 тілек» жазып, «Тілек бұрышына» жапсырады. . Әр топтан 1 оқушыдан Тілектерін айтады |
1мин | АКТ-ны қолдану | Интернет, қосымша оқулық 19 слайд | Үй тапсырмасын беру. І деңгей Әдеби кітаптан одағайдың түрлеріне мысал жазу ІІ деңгей Өтірік өлең құрап жазу. Құрамында одағайдың түрлері болу керек. ІІІ деңгей «Жануарлардың адам өміріндегі пайдасы» эссе жазу. | І деңгей Әдеби кітаптан одағайдың түрлеріне мысал жазады. ІІ деңгей Өтірік өлең құрап жазу. Құрамында одағайдың түрлері болу керек. ІІІ деңгей «Жануарлардың адам өміріндегі пайдасы» эссе жазады |
Бағалау 4мин | Оқыту үшін бағалау Оқуды бағалау | 20,21 слайд | Бағалау балдық жүйемен бағаланады
| Критерий бойынша өз-өзін бағалайды. Топ спикері бағалайды
|
Бағалау (әр тапсырмаға 5 балдық жүйе) Бағалау (әр тапсырмаға 5 балдық жүйе)
Өзі-өзі | Спикер | ||
1 | Үй тапсырмасы«Дұрыс па…бұрыс па?» (қайталау) | ||
2 | Миға шабуыл (тақырыпқа шығу) | ||
3 | сәйкестендіру | ||
4 | Оқулықпен жұмыс, талдаулар | ||
5 | «С» деңгей (түсіп қалған етістік) | ||
6 | «В» деңгей (семантикалық кесте) | ||
7 | «А» деңгей ( Оқулық, қима қағаз талдау,) | ||
8 | Кескін сыз | ||
9 | «Венн диограмасы» салыстыру, Постер дайындау (етістік топпен) | ||
10 | RAFT стратегиясы (Тақырып бойыншасөйлеу) |
Өзі-өзі | Спикер | ||
1 | Үй тапсырмасы«Дұрыс па…бұрыс па?» (қайталау) | ||
2 | Миға шабуыл (тақырыпқа шығу) | ||
3 | сәйкестендіру | ||
4 | Оқулықпен жұмыс, талдаулар | ||
5 | «С» деңгей (түсіп қалған етістік) | ||
6 | «В» деңгей (семантикалық кесте) | ||
7 | «А» деңгей ( Оқулық, қима қағаз талдау,) | ||
8 | Кескін сыз | ||
9 | «Венн диограмасы» салыстыру, Постер дайындау (етістік топпен) | ||
10 | RAFT стратегиясы (Тақырып бойыншасөйлеу) |
Өзі-өзі | Спикер | ||
1 | Үй тапсырмасы«Дұрыс па…бұрыс па?» (қайталау) | ||
2 | Миға шабуыл (тақырыпқа шығу) | ||
3 | сәйкестендіру | ||
4 | Оқулықпен жұмыс, талдаулар | ||
5 | «С» деңгей (түсіп қалған етістік) | ||
6 | «В» деңгей (семантикалық кесте) | ||
7 | «А» деңгей ( Оқулық, қима қағаз талдау,) | ||
8 | Кескін сыз | ||
9 | «Венн диограмасы» салыстыру, Постер дайындау (етістік топпен) | ||
10 | RAFT стратегиясы (Тақырып бойыншасөйлеу) |
Бағалау (әр тапсырмаға 5 балдық жүйе)
Бағалау (әр тапсырмаға 5 балдық жүйе
Өзі-өзі | Спикер | ||
1 | Үй тапсырмасы«Дұрыс па…бұрыс па?» (қайталау) | ||
2 | Миға шабуыл (тақырыпқа шығу) | ||
3 | сәйкестендіру | ||
4 | Оқулықпен жұмыс, талдаулар | ||
5 | «С» деңгей (түсіп қалған етістік) | ||
6 | «В» деңгей (семантикалық кесте) | ||
7 | «А» деңгей ( Оқулық, қима қағаз талдау,) | ||
8 | Кескін сыз | ||
9 | «Венн диограмасы» салыстыру, Постер дайындау (етістік топпен) | ||
10 | RAFT стратегиясы (Тақырып бойыншасөйлеу) |