Ашық сабақ. Қазақстан тарихы. «Қазақ халқының қалыптасуы. Қазақ хандығының құрылуы.»

Oinet.kz 05-10-2019 816

27.11 – 2015жҚазақстан тарихы5-7-сынып (10-13жастағылар)Барлығы: 7 оқушыСабақтың тақырыбы5-сыныпта «Қазақ халқының қалыптасуы. Қазақ хандығының құрылуы.» 7-сыныпта «ХІ-ХІІ ғасырлардағы сәулет өнері мен құрылыстың дамуы»СілтемеБағдарлама, күнтізбелік жоспар, Орта ғасырлардағы Қазақстан тарихы 7-сынып, Қазақстан тарихынан әңгімелер 5-сыныпСабақтыңмақсаты5-сынып оқушыларына қазақ халқының қалыптасуы, «қазақ» атауының шығуы, қазақ хандығының құрылуы туралы білімді меңгерту, қазақ даласына монғол шапқыншылығына, Отырардың күйреуіне сыни тұрғыдан бағалауға, өз ойларын тарихи тілмен жеткізе білу дағдыларын дамыту; өз ұлтымыздың тарихын бағалай білуге, ұлтжандылыққа тәрбиелеу; 7-сынып оқушысына ХІ –ХІІ ғасырлардағы сәулет өнері мен құрылыстың дамуы туралы білімді меңгерту; өзінің түсіну дәрежесіне талдау жасау, кестеге нақты мәліметерді саралап жаза біліу дағдыларын дамыту; халқымыздың ұлттық құндылықтарымызды бағалай білуге тәрбиелеу.Оқу нәтижесі5-сынып оқушылары - тарихи оқиғаны сыни тұрғыдан талдау жасап, негізгі мдеяларын жеткізе біледі; - қазақ халқының қалыптасуы, «қазақ» атауының шығуы, қазақ хандығының құрылуы туралы білімді меңгереді; - сұрақтарға нақты жауап бере біледі; - деңгейлік тапсырманы дұрыс орындай алады; - сабақ бойындағы өзінің іс-әрекеттеріне, түсіну дәрежелеріне талдай отырып кері байланыс жасайды.7-сынып оқушысы - сұрақтарға нақты жауап таба біледі; -мәтінді өз бетімен оқи отырып жаңа білімді меңгереді; - берілген тапсырмаларды орындай отырып түсіну дәрежесіне талдау жасай алады; - өз ойын жаза отырып сабаққа кері байланыс жасай біледі; - өз білімін табыс критерийлері арқылы бағалай біледі.Негізгі идеялар5-сынып оқушыларында қазақ халқының қалыптасуы, «қазақ» атауының шығуы, қазақ хандығының құрылуы туралы білім, 7-сынып оқушысында ХІ –ХІІ ғасырлардағы сәулет өнері мен құрылыстың дамуы туралы білімРесурстарОқулықтар, проектор, Қазақстан картасы, суреттер, слайдтар, тапсырмалар жазылған беттер, ноутбук, жаруарлар және алақан сұлбалары, бағдаршам, бағалау парақшаларыОқыту әдістеріТәсілдерЖекелей, жұптық, топтықӘдістер:Жылулық шеңбері, «Ақылдың алты қалпағы», «Тарихи диктант», Венн диаграммасы, «Атаулар туралы үш сұрақ», «Өкіл», «Бағытталған оқу», «Бірге ойлаймыз», «Төрт сөйлем», «Сөйлемді аяқта», слайдқа талдау, «Бес саусақ», бағалау парағы, бағдаршам


Сабақ барысы:
Сабақтың кезеңдеріМұғалімнің іс-әрекеті5-сынып оқушылары7-сынып оқушысыМодуль түріҰйымдасты руСәлемдесу. Түгендеу. Жылулық шеңберін өткізу. Топ ережесін түсіндіру. Бүгінгі сабақтың тақырыбымен, мақсатымен таныстыру.Бағалау парағымен таныстырады.Оқушылар мұғаліммен сәлемдеседі. «Мен саған сыйлаймын...» атты жылулық шеңберіне тұрып, бір-біріне өздері дайындап әкелген суреттерін сыйлайды. Қолдарына берілген жануарлардың суреттеріне байланысты жұпқа бөлініп отырады. «Жеті жұлдыз топ ережесін бәрі бірлесе еске түсіреді. Сабақтың тақырыбымен, мақсатымен танысады.Оқушы мұғаліммен сәлемдеседі. Жылулық шеңберіне қатысады. Сабақтың тақырыбымен, мақсатымен танысады.Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдерОқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйке оқыту мен оқуҮй жұмысын тексеру7-сынып оқушысына тест жұмысы беріледі. 5-сынып оқушыларымен «Ақылдың алты қалпағы» әдісі«Монғол шапқыншылығы. Отырар қорғанысы.» тақырыбы бойынша үйде өздері таңдаған қалпақтарына байланысты дайындап келген идеяларын ортаға салады: Ақ қалпақ- осы тақырып бойынша негізгі мәліметтерді айтып кетеді Қызыл қалпақ – ерлік, өжеттік жөнінде ой-толғанысын білдіреді Қара – Отырар монғол шапқыншылығы болмаған күндеде қирауы мүмкін еді... Сары – монғол шапқыншылғы болмаса қазақ хандығының құрылуы ертерек болар еді... Жасыл – Отырарды зерттеу жұмыстары бүгінгі күнге дейін жақсы жалғасқан... Көк – қорытындылайды. Бағалау парақтарына критерийге байланысты бағалайды (өзін-өзі бағалау)«ІХ-ХІІ ғасырлардағы қолөнер, сауда және шаруашылықтың дамуы» тақырыбы бойынша ноутбуктен 10 сұрақтан тұратын тест тапсырмаларын орындайды. Келесі беттегі дайын жауабы арқылы жұмысын тексеріп, критерийге сай өз бағалау парағына баға қояды.Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдерСыни тұрғыдан ойлауға үйретуОқыту үшін бағалау мен оқуды бағалауОқытуда АКТ-ны пайдалануТалантты және дарынды балаларды оқытуОқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйке оқыту мен оқуСергіту сәтіЖаңа сабаққа кіріспе5-сынып оқушыларына «Венн диаграммасы», 7-сынып оқушысына «Атаулар туралы үш сұрақ» әдістеріҒаламтордан «этнос», «халық» деген ұғымдарға жазып әкелген анықтамаларын пайдаланып жұппен Венн диаграммасын толтырады. Олардың айтқандарын мұғалім толықтырады. Әрбір оқушы осы тапсырманы орындауға қатысқанына байланысты өз білімін бағалайды.Оқушыға «сәулет өнері», «қолданбалы өнер», «кесене» атаулары беріледі. Осы атауларға байланысты 3 сұрақ беріледі. 1) қайда? Бұл терминдерді қайда кездестірдіңіз? 2) қалай? өз тәжірибеңізде осы атауларды қалай қолданасыз? 3) қандай? Осы сабақта бұл атаулар қандай байланыста болады дп ойлайсыз?Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдерСыни тұрғыдан ойлауға үйретуОқыту үшін бағалау мен оқуды бағалауТалантты және дарынды балаларды оқытуОқытудағы басқару және көшбасшылықЖаңа сабақ5-сынып оқушыларына «Өкіл» әдісі арқылы, 7-сынып оқушысына «Бағытталған оқу» әдісі бойынша жаңа тақырыпты меңгерту«Өкіл» әдісі арқылы алдымен жұптармен тақырыпшаларды оқып, содан кейін басында берілген жануарлардың түстері бойынша топтасып, бір-біріне түсіндіреді. Бағалау парағына өздерін бағалайдыМәтінді мұғалімнің бөліктерге бөлгені бойынша, әр бөліктегі сұраққа ойша жауап бере отырып оқиды. Мұғалім әлгі сұрақтарға жауап сұрайды, оқушы өзін-өзі бағалайды.Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдерОқыту үшін бағалау мен оқуды бағалауОқытудағы басқару және көшбасшылықСабақты бекіту5-сынып оқушылары «Бірге ойлаймыз», «Тарихи диктант» әдістері арқылы, 7-сынып оқушысы «Төрт сөйлем» әдісі арқылы алған білімдерін қорытындылай ды«Бірге ойлаймыз» әдісінде мұғалім бүгінгі тақырып бойынша 12 сұрақ қояды да бір санды атайды. Сол сандағы оқушы жауап береді, қалғандары бас бармақпен бағалайды. 3 сөйлемнен тұратын диктантты әрбір оқушы жеке орындайды (деңгейлік тапсырма). Бағалау парағына бағалайды, оқушылар оған жауап береді.«Төрт сөйлем» тәсілі арқылы түсіну дәрежесін көрсетеді. 1. Пікір 2. Дәлел. 3. Мысал 4. Қорытынды Өзін-өзі бағалау парағына бағалайды.Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдерОқыту үшін бағалау мен оқуды бағалауОқытудағы басқару және көшбасшылықСыни тұрғыдан ойлауға үйретуТалантты және дарынды балаларды оқытуСабақты қорытынды лауСлайдтарға талдау жасатуКері байланыс жасатуСлайдтарға мұғаліммен бірлесе талдау жасай отырып сабақты қорытындылайды«Бес саусақ» әдісі арқылы кері байланыс жасату«Сөйлемді аяқта» әдісімен сабақты қорытындылайды.Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдерОқыту үшін бағалау мен оқуды бағалауСыни тұрғыдан ойлауға үйретуҮйге тапсырмаПараграф 12-ні оқу. Тест тапсырмаларын орындауПараграф 19 кесенелер туралы кесте толтыруОқушылар білімін бағалауБағалау парақтарын назарға алып жиынтық баға қоядыБағалау парақтарына түсінік жасап кетеді.Бағалау парағына түсінік жасап кетеді.Оқыту үшін бағалау мен оқуды бағалау


Реферат: Мұздықтар және оның маңызы
Ашық сабақ. Қазақ әдебиеті. Бала Мәншүк
Сәйкес тақырыптар
Көтерілу