Ашаршылыққа қатысты беймәлім деректер
21-05-2024
Күні:15.02.2018ж
Білім беру саласы: «Шығармашылық»
Білім беру бөлімі: «Музыка»
Тақырыбы: «Сазды сырлы аспаптар»
Мақсаты: Балаларды қазақтың ұлттық аспаптарымен таныстыру және олардың дауысын ажырата білуге дағдыландыру.Балаларға аспап әуенін тыңдата отырып есте сақтау,есту қабілеттерін дамыту.
Құрал-жабдықтар:домбыра,қобыз,жетіген аспаптары,үн таспа,аспап суреттері.
Сөздік жұмыс: Ішек-струны,тиек-защелка,қобыз-кобыз,ысқыш-смечок т.б.
Әдіс тәсіл: Сұрақ-жауап,қимыл дауыс жаттығуы,ой қозғау стратегиясы.
Көңілді әуенмен балалар ішке кіреді,үш қатарға тұрады.
Сә-ле-мет-сің-дер-ме!(жетекші шапалақ ұрады)
Сә-ле-мет-сіз-бе!(балалар шапалақ ұрады)
Жетекші шаттық шеңберін құрғызып, «Марш» (Е.Андосов) әуеніне ілесіп аяқты нық басып,тізбектеліп шеңбер бойымен жеңіл жаттығулар жасатады.Орындарына отырғызады.
Жетекші:Балалар бүгінгі ашық сабағымыздың тақырыбы «Сазды сырлы аспаптар».Ал енді біз аспаптар туралы әңгімелесйік.Айтыңдаршы аспап дегеніміз не?
1-бала.Ол домбыра
2-бала.Асатаяқ
3-бала.Шаңқобыз
Жетекші:Өте дұрыс.Аспап дегеніміз-ол зат.Ол затты біз тартамыз,бірге өлең айтамыз.Қазір мен сендерге жұмбақ жасырайын.
Дауысы бар үні жоқ
Шертсең күйі әні көп
Құлағын аз бұра.
Бұл не?
Балалар: Домбыра
Жетекші: Ия жарайсыңдар «Нағыз қазақ қазақ емес,нағыз қазақ –домбыра»дейміз.Аспапқа келсек бұрынғы заманда ата-бабаларымыз тастан,ағаштан,өсімдіктен,малдың терісінен,ішегінен,сүйегінен,қылдан т.б. алуан түрлі заттардан дыбыс шығаруға болатынын аңғарып аспаптар жасаған.Қане қандай аспаптарды білеміз?
1-бала: Домбыра
2-бала: Қобыз
3-бала: Жетіген
4-бала: Сыбызғы
Жетекші: Жарайсыңдар өткен сабақтарадан біраз аспаптарды біледі екенбіз.Енді суреттен кім біледі екен?(Аспап суреттерін көрсетеді)
1-бала: Асатаяқ
2-бала: Дауылпаз
3-бала: Домбыра
4-бала: Жетіген
Жетекші: Жарайсыңдар ал енді сол аспаптың дауысын ажыратыңдаршы.
Жетекші үнтаспадан домбыра,қобыз аспаптарының дауысын қояды.Балалар барлығы тауып бірге жауап береді.
Ән тыңдау: «Қос алқа»(Дәулеткерейдің күйі)
Әуенді қойып балалардың көзін жұмып тыңдауды ұсынады.
Жетекші:Көздеріңе не елестеді?
1-бала: Домбыра тарттым.
2-бала:Ат шабысын
Жетекші: Негізі бұл күйдің аты «Қос алқа» Дәулеткерей деген атамыз (суретін көрсетіп) Ақбала деген қызды суреттеген,-деп күй туралы мағлұмат береді.
Жетекші:Балалар аспаптар ұрмалы(дауылпаз),үрмелі (сазсырнай), ыспалы(қобыз) болып бөлінеді екен.Соның ішіндегі қобыз ыспалы аспапқа жататын себебі оны ысқышпен ысып ойнайды.Мен сендерге қобыз аспабында «Қараторғай»деген шығарманы тартып берейін.
Жетекші: Ал балалар сендерге ұнады ма?
Балалар: Ия!
Дауыс жаттығуы:(Сергіту сәті)
Дағы-дағы-дың-дың
Домбырада ойнаймыз
Ішектерді қағамыз
Пернелерді табамыз
Домбыраны қолға алып
Күйшілерше шертейік
Бишілерше бұралып
Дөңгелене билейік
Ойын: «Аспапта ойнаймын». Шарты:Әр баланың қолында бір-бір аспаптың суреттері болады,сол аспапты қимылмен ойнап балаларға көрсетеді.Бұл жерде «Ой қозғау» стратегиясын пайдаланады.
Жетекші: Бүгін біз түрлі аспаптарды білдік.Сол аспаптардың барлығын жинап ойнасақ қалай атаймыз?
Балалар: ОРКЕСТР!
Қимыл-дауыс жаттығуы:Ән «Оркестр»
Балалар әуенге ілесе әр түрлі аспаптардың ойнау тәсілін көрсетіп,ән айтады.
Қорытындылау:
-Ал балалар бүгін не туралы сабақ өттік?
-Аспаптар.
-Жарайсыңдар,қандай аспаптар?
-Домбыра,қобыз,жетіген.
-Өте керемет,ал бүгінгі сабақ ұнады ма?
-Ия!
Жетекші жеке-жеке мадақтап ер балаларға ойларың жүйрік болсын деп асық таратады.Ал қыздарға жүзіктей әдемі болсын деп жүзік таратады.
-Жарайсыңдар!Сендер барлықтарың өте жақсы қатыстыңдар.Рахмет балалар!Қош сау болыңдар.
Балалар көңілді әуенмен қоштасып шығып кетеді.