Онлайн әлем: бала үйде, қиялы түзде
22-10-2020
Алтаева Айнагуль Дайрабаевна
Қызылорда облысы Шиелі ауданы
№50 орта мектебінің математика пәні мұғалімі
Оқыту мақсаты: Толымсыз квадраттық теңдеулерді және квадраттық теңдеулерді шешу формулаларын қайталау. Виет теоремасын квадраттық теңдеулердің түбірлерін табуда және есептер шығаруда қолдана білу дағдысын қалыптастыру.
Дамыту мақсаты: Квадраттық теңдеу түбірлерінің қасиеттерін қолдана білуін әрі қарай дамыту және жетілдіру. Қорытынды және талдау жасай білуін жетілдіру.Ұзақ есте сақтауына көмектесу.
Тәрбиелік мақсаты: Оқуға саналы сезімге, өздігінен жұмыс істей білуге, шығармашылыққа тәрбиелеу.
Сабақ түрі: Жаңа білімді меңгеру.
Сабақ әдісі: мини - диалог, сұрақ- жауап, проблемалық – ізденіс.
Сабақ барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі: (Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу)
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру: № 213, № 261, № 223
ІІІ. Өткенді саралау:
1). 2 оқушы тақтада кесте толтырады.
Тапсырма: Бос төркөздерді толтыр: КЕСТЕ – 1
ах2 + вх+ с = 0, а ¹ 0 |
с = 0, в = 0 |
ах2 + вх = 0 |
с = в = 0 |
х = |
х ( * + * )= 0 |
х = 0 немесе |
х = х = |
х = х = |
2) Қалғаны “КТ (квадраттық теңдеу) еліне саяхат”- атты мини- диолог ретінде төмендегі тақырыптар бойынша саяхат жасайды.
Квадрат теңдеу анықтамасы.
Квадрат теңдеу түбірлері.
Екімүшенің квадратын айыру тәсілі.
Кв. теңдеу түбірлерінің формуласы
Бөлшек-рационал теңдеулер
3). Кестені жалпылап тексеру, қатесін табу, түзету.
4). Барлығы сөзжұмбақ шешеді:
1 |
2 |
3 |
4 |
Көлдеңенінен:
Барлық қабырғалары тең төртбұрыш.
Теңдеудің түбірлерінің бар, жоғын анықтайтын белгі қалай аталады?
Құрамында айнымалысы бар теңдік?
Бірінші коэффициенті 1- ге те теңдеу?
Ерекше тор көзден француз математигінің фамилиясын оқисыз. Ол кім?
ІV. Оқу мақсатын қою:
Есептер шығару: Қатарлар бойынша:
І қатар: 3(х2 - 2) – х = 2х2;
ІІ қатар: ;
ІІІ қатар: (х - 3)2= 1
Сұрақ: Алгебралық түрлендіруден кейін теңдеу қандай түрге келеді?
(Жауабы: келтірілген теңдеуге)
Тапсырма: Кестедегі бос орынды толтыр:
КЕСТЕ – 2
Теңдеу | а | в | с | х1 | х2 | х1 + х2 | х1·х2 |
х 2 –х – 6 = 0 | |||||||
х 2 + 6х + 5 = 0 | |||||||
х 2 – 6х + 8 = 0 |
Сұрақ: Осы кестедегі х1 + х2 ; х1·х2 жазбалары бойынша қандай тұжырым жасауға болады? (Проблемалық жағдай тудыру, оқушылармен сабақ мақсатын айқындау, толықтыру)
V. Жаңа тақырыпты өздігінен меңгеру:
Оқулықпен жұмыс: 77 беттегі теореманы және оған кері теореманы тұжырымдау.
Жаңа тақырыптың мазмұнын ашу
Виет туралы қысқаша баяндау (Алдын ала 1 оқушыға Ф.Виет туралы реферат дайындап келу тапсырылады.)
VІ. Алғашқы бекіту:
1). Тапсырма: Виет теоремасын қолдана отырып бос төркөзді толтыр:
КЕСТЕ – 3
Теңдеу | Түбірлерінің қосындысы | Түбірлерінің көбейтіндісі |
х 2 –5х – 6 = 0 | ||
х 2 - 3х + * = 0 | 2 | |
х 2 + х + 1 = 0 | -3 | -7 |
х 2 + х + * = 0 | 5 |
2). Есептер шығару: № 257, № 260 (ауызша), № 258 (1,4,7);
№ 261 (1,4,7); № 263
VІІ.Білімді бекіту:
а) Сәйкестікті тап (ауызша орындау):
КЕСТЕ - 4
х2 – 5х + 4 = 0 х 2 + 5х + 4 = 0 х 2 – 3х – 4 = 0 х 2 + 3х – 4 = 0 |
- 1 және - 4 -1 және 4 1 және 4 1 және -4 |
ә) Тексеру жұмысы ( 8 мин)
1. Теңдеу түбірін тап: а) ; х 2 + 6х + 5 = 0;
2. Екінші түбірді тап: х 2 –7х +10 = 0, х1 =5;
3. Берілген түбірлер бойынша квадраттық теңдеу құрастыр:
а) х1 =3; х2 =2; ә) х1 =1 - ; х2 =2 + ;
4. х =2 саны 2х 2 +5х + 2 = 0 теңдеуінің түбірі бола ма?
(Жіберілген қателер дер кезінде анықтау, түзетулер енгізу.
Жұппен өзара тексеру жүргізу.)
VІІІ. Қорытындылау
Ой шақыру: Бүгінгі тақырып бойынша не алдың?
КЕСТЕ - 5
Білемін | Білдім | Білгім келеді |
2) Үйге: № 258 (2,5,8), № 261 (2,3,5), № 271