Сабақ жоспары: Квадраттық теңдеу түбірлері

Oinet.kz 30-09-2020 737

  Алтаева  Айнагуль  Дайрабаевна

Қызылорда  облысы  Шиелі  ауданы

№50  орта  мектебінің математика  пәні  мұғалімі

Оқыту мақсаты: Толымсыз квадраттық теңдеулерді және квадраттық теңдеулерді шешу формулаларын қайталау. Виет теоремасын квадраттық теңдеулердің түбірлерін табуда және есептер шығаруда қолдана білу дағдысын қалыптастыру.

Дамыту мақсаты: Квадраттық теңдеу түбірлерінің қасиеттерін қолдана білуін әрі қарай дамыту және жетілдіру. Қорытынды және талдау жасай білуін жетілдіру.Ұзақ есте сақтауына көмектесу.

Тәрбиелік мақсаты: Оқуға саналы сезімге, өздігінен жұмыс істей білуге, шығармашылыққа тәрбиелеу.

Сабақ түрі: Жаңа білімді меңгеру.

Сабақ әдісі: мини - диалог, сұрақ- жауап, проблемалық – ізденіс.

Сабақ барысы: 

І. Ұйымдастыру кезеңі: (Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу)

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру: № 213, № 261, № 223

ІІІ. Өткенді саралау: 

1).  2 оқушы тақтада кесте толтырады.

Тапсырма: Бос төркөздерді толтыр:  КЕСТЕ – 1

ах2 + вх+ с = 0, а ¹ 0

с = 0, в = 0

ах2 + вх = 0

с =  в = 0

х =

х  ( *  + *    )= 0

х = 0  немесе

х =

х =

х =

х =



2) Қалғаны “КТ (квадраттық теңдеу) еліне саяхат”- атты  мини- диолог ретінде төмендегі тақырыптар бойынша саяхат жасайды.

Квадрат теңдеу анықтамасы.

Квадрат теңдеу түбірлері.

Екімүшенің квадратын айыру тәсілі.

Кв. теңдеу түбірлерінің формуласы

Бөлшек-рационал теңдеулер

3). Кестені жалпылап тексеру, қатесін табу, түзету.

4). Барлығы сөзжұмбақ шешеді:

1

2

3

4

Көлдеңенінен:

  1. Барлық қабырғалары тең төртбұрыш.

  2. Теңдеудің түбірлерінің бар, жоғын анықтайтын  белгі қалай аталады?

  3. Құрамында айнымалысы бар теңдік?

  4. Бірінші коэффициенті 1- ге те теңдеу?

Ерекше тор көзден француз математигінің фамилиясын оқисыз. Ол кім?

ІV. Оқу мақсатын қою: 

Есептер шығару: Қатарлар бойынша:

І қатар:    3(х2 - 2)  – х  = 2х2;              

ІІ қатар:   ;   

ІІІ қатар:   (х - 3)2= 1

Сұрақ: Алгебралық түрлендіруден кейін теңдеу қандай түрге келеді?     

                                                                   (Жауабы: келтірілген теңдеуге)

Тапсырма: Кестедегі бос орынды  толтыр:

КЕСТЕ – 2

Теңдеу

а

в

с

х1

х2

х1 + х2

х1·х2

х  2 –х – 6 = 0








х  2  + 6х + 5 = 0








х  2 – 6х + 8 = 0








Сұрақ: Осы кестедегі х1 + х2 ; х1·хжазбалары  бойынша  қандай  тұжырым  жасауға   болады? (Проблемалық  жағдай  тудыру, оқушылармен   сабақ  мақсатын   айқындау, толықтыру)

V. Жаңа тақырыпты өздігінен меңгеру:

Оқулықпен жұмыс: 77 беттегі теореманы және оған кері теореманы тұжырымдау.

Жаңа тақырыптың мазмұнын ашу

Виет туралы қысқаша баяндау (Алдын ала 1 оқушыға Ф.Виет туралы реферат дайындап келу тапсырылады.)

 

VІ. Алғашқы бекіту:

1). Тапсырма: Виет теоремасын қолдана отырып бос төркөзді толтыр:

 

КЕСТЕ – 3

Теңдеу

Түбірлерінің қосындысы

Түбірлерінің көбейтіндісі

х  2 –5х – 6 = 0



х  2  - 3х + * = 0


2

х  2 + х + 1 = 0

-3

-7

х  2 + х + * = 0

5


 

2).  Есептер шығару: № 257, № 260 (ауызша), № 258 (1,4,7);

                                                   № 261 (1,4,7); № 263

VІІ.Білімді бекіту:

а) Сәйкестікті тап (ауызша орындау):

КЕСТЕ - 4

х2 – 5х  + 4 = 0

х  2 + 5х  + 4  = 0

х  2 – 3х – 4 = 0

х  2  + 3х – 4 = 0

- 1 және - 4

-1 және 4

1 және 4

1 және -4


ә) Тексеру жұмысы ( 8 мин)

1. Теңдеу түбірін тап:    а) ;   х  2  + 6х + 5 = 0;

2Екінші түбірді тапх  2 –7х +10 = 0, х1 =5;

3. Берілген түбірлер бойынша квадраттық теңдеу құрастыр:

    а) х1 =3; х2 =2;     ә) х1 =1 - ; х2 =2 + ;

4. х =2 саны  2х  2 +5х + 2 = 0 теңдеуінің түбірі бола ма?

     (Жіберілген қателер дер кезінде анықтау, түзетулер енгізу.

      Жұппен өзара тексеру жүргізу.)

VІІІ. Қорытындылау

  • Ой шақыру:  Бүгінгі тақырып бойынша не алдың?

КЕСТЕ - 5

Білемін

Білдім

Білгім келеді




2) Үйге: № 258 (2,5,8), № 261 (2,3,5), № 271

Ашық сабақ: Кешірімді бала-кішіпейіл бала
Сабақ жоспары: Пифагор теоремасы
Сәйкес тақырыптар
Көтерілу