Ашық сабақ. Қазақ әдебиеті. 6 сынып. Ұлттық қолөнер

Oinet.kz 05-10-2019 1388

Сабақтың жоспары

"Көнені керек етпесең, жаңа табылмайды" деп Шәкәрім атамыз айтқандай, көнені қадірлеп, кейінгі ұрпаққа жеткізу- біздің парызымыз

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:

Қазақтың ұлттық қолөнері

Күні: 14.05.2020 ж.

Сынып: 6

Мектеп:

Мұғалімнің аты-жөні:                    Дауренбекова К.Р.

 

Қатысқандар: 14                             Қатыспағандар:0

Сабақтың тақырыбы

Ұлттық  қолөнер

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

6.Т3.Тұрмыстық -   әлеуметтік тақырыптарға байланысты жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын   түсіну

6.А2. Тақырып бойынша   диалогті  бастау, жалғастыру, аяқтаудың   ұлттық сөз әдебі  мен сөйлеу этикеті   формаларын білу.

6.О4. Мәтіндердің   тақырыбына, мазмұндық құрылымына сүйене отырып, түрлерін салыстыру.

6.О6. Тақырып бойынша   үйренген сөздерін қолдана отырып, мәтінде көтерілген мәселені шынайы өмірмен   байланыстыру.

6.Ж1. Мәтіндердің   стильдік ерекшелігін  сақтай отырып,   күнделік, мінездеме, түсініктеме, өмірбаян жазу.

6.ТБ1.5 Етістіктің   шақтарының  (нақ  осы шақ, жедел өткен шақ, ауыспалы келер   шақ) қызметін білу, ауызша және жазба жұмыстарда қолдану.

Сабақтыңмақсаты

Барлық оқушылар:

Сөйлесу әрекетіне   жетелейтін қарапайым сөйлеу үлгілерін қолдану негізінде ұлттық қолөнер   жайлы  ақпарат бере білуге машықтанады.

Лексикалық тақырып   аясында  етістіктің шақтарының  ережесін қолдана алады.

Оқушылардың басым бөлігі:

Тақырыпқа байланысты тірек сөздермен бірнеше сөйлем   құрастыра  алады, сұхбаттаса алады

Кейбір оқушылар:            

Мұғалімнің көмегімен   ұлттық қолөнер тақырыбында әңгіме құра алады.

Бағалау критерийлері

Тұрмыстық - әлеуметтік   тақырыптарға байланысты жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсіну,   тақырып бойынша үйренген сөздерін қолдана отырып, мәтінде көтерілген мәселені   шынайы өмірмен байланыстыру, етістіктің шақтарының  (нақ    осы шақ, жедел өткен шақ, ауыспалы келер шақ) қызметін білу, ауызша   және жазба жұмыстарда қолдану.

Дескрипторлар

Тақырыптарға байланысты   жаңа сөздер мен тірек сөздердің мағынасын түсінеді

Тақырып бойынша ұлттық   сөз әдебі  мен сөйлеу этикеті   формаларын сақтай диалог құрастырып, жалғастыра алады, біледі.

Тақырып бойынша үйренген   сөздерін қолдана отырып, мәтінде көтерілген мәселені шынайы өмірмен   байланыстырады.

Етістіктің   шақтарының  (нақ  осы шақ, жедел өткен шақ, ауыспалы келер   шақ) қызметін біледі, және жазба жұмыстарда қолданады.

Тілдік мақсаттар

 

Етістіктің   шақтарының  (нақ  осы шақ, жедел өткен шақ, ауыспалы келер   шақ) қызметін білу, ауызша және жазба жұмыстарда қолдану.

Құндылықтарға баулу

 

 

Ұлттықидеяғанегізделген«Мәңгілікел»  құндылықтары, «Руханижаңғыру»   бағдарламасынасәйкесұлттыққолөнерімізгеқызығушылықжауапкершілік, еңбек және   шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау.

Пәнаралықбайланыс

Еңбек  сабағы

Алдыңғы білім

 

Етістік туралы біледі, суреттерді пайдалана отырып, ажыратып қарапайым   сөйлем, постерлер, тірек-сызбаларды құрастыра алады

Сабақтың түрі

Кіріспе сабақ

Ресурстар

Интерактивтітақта, компьютер, оқулық,

тақырыпбойыншаслайдтар, оюлар, материал

Тақтада

«Ұлттық салт-дəстүрлеріміз, тіліміз бен   музыкамыз, əдебиетіміз, жоралғыларымыз, бір сөзбен айтқанда ұлттық рухымыз   бойымызда мəңгі қалуға тиіс», - деп Қазақстан Республикасының Президенті   Н.Ə.Назарбаев «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» атты бағдарламалық мақаласы

 

Сабақбарысы

Сабақтың жоспарланған   кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған   жаттығу түрлері

 

Ресурстар

Сабақтың   басы

2   минут

.

 

3   минут

Амандасу

Психологиялық ахуал ұйымдастыру

Ұ) Ынтымақтастық ортасын құру.

«Күн сәулесі» кімге түседі?

Үй тапсырмасын сандықтағы   сұрақтар арқылы қайталау.

(Спиральды оқу теориясы)

Етістік туралы қайталау

«Сатылатын заттар» ойыны.  Сиқырлы сандықтың ішінде  жүзік, білезік, алқа  т.б. заттарды саламын. Бұл заттарды сатып   алу үшін сұрақтарға жауап береді. СИҚЫРЛЫ   САНДЫҚ ішінде өткен тақырып бойынша сұрақтар.

Етістік дегеніміз не? Қандай түрлері   бар? Етістіктің шақтары туралы. Мысал келтіру.

«Ақыл картасын толтыру»

 

(Саралап оқыту)

(Сен бұл затты кімге сыйлайсың? жәшік ішіндегі затты   өмірде қай кезде, қалай қолданатынын сипаттап айтуы керек.)

 

 

 

 

 

 

Лексика тақырыбын қаншалықты меңгергенін бақылау үшін «ақыл картасын» толтыруды тапсырамын

 

5   минут

 

«Ұлттық қолөнер туралы» слайд 

Сабақтың тақырыбы мен    мақсатын  таныстыру. Ұлттық   идеяға негізделген«Мәңгілік ел»    құндылықтары, «Рухани   жаңғыру» бағдарламасына сәйкес ұлттық қолөнерімізге қызығушылық тудыру үшін   слайд көрсетемін.

Сыныпты топқа бөлу, сандықтың ішінде түрлі түсті   қағазда оюлар болады,  солармен топқа   бөлу. (зергер, тігінші, ағаш) Оқушылар 3 топқа бөлінеді.

Топ ұстанымын еске түсіреді. Үш топтың көшбасшысын   тағайындаймын. (саралап оқыту) ЖАДА ұйымдастырамын

Слайд

«Ой қозғау» әдісі

 

 

Сабақтың ортасы

3 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 минут

1. Мәтіналды жұмыс.

А) Оқылым. Айтылым.  Мәнерлеп,дұрыс оқуға,ойлау, есте сақтау   қабілетін дамыту.

Мұғалім интерактивті   тақтадан тақырыпқа қатысты жаңа сөздермен таныстырады.

Спиральды оқу теориясы

1   тапсырма Сөздікпен жұмыс.

Алқа -              бусы

Сырға -            перстень

Білезік -           кольцо

Сақина –          браслеты

 Жүзік -            серьги

Моншақ -         бусы подвески

Шашбау -         бусы или цепочки

                          с монетами

Шолпы -           ленты с

                          украшениями

Қапсырма –      застежка

Құрақ

Сырмақ

Түскиіз

Кесте

Көрпе

Оларды оқиды,оқушыларға   қайталатады, сәйкестендіреді

 («Қарлы кесек»   әдісі)

Мысалы

Алқа –

Алқа – Сырға

Алқа – Сырға – Білезік   т.б.

(Саралап оқыту)

Жаңа сөздерді   қолданып «Болжау» стратегиясы бойынша мәтін құрастыру.

Ол  үшін 2 -тапсырманы орындатады.

ҚБ – өзін - өзі бағалау

3. Мәтін барысындағы жұмыс. «Белгілеп оқу»

 А) Тыңдалым.   Оқылым. Мәнерлеп, дұрыс   оқуға,жаңа ақпаратты қабылдауға машықтандыру үшін  тапсырманы орындатады.   Мәтіннен ақпаратты білгенін белгілеп отырып оқиды

Б)   Айтылым. Дұрыс оқуға, жаңа   ақпаратты қабылдауға машықтандыру үшін сұрақтарға жауап береді.

«Ішкі   және сыртқы шеңбер» сұрақ жауап беру.

Тақырып бойынша   диалогті  бастау, жалғастыру

ҚБ    бірін – бірі бағалау ЖЖ

Мысал сұрақтар

Қазақтың қолөнері қалай бөлінеді?
  Қазақтың ұлттық бұйымдарының түрлері: қандай?

Ағаш бұйымдарына жатады?

Қандай зергерлік бұйымдар білесіңдер?

Әйелдер не тағады? Қыздар не тағады?
  Үйлеріңде қандай төсеніштер бар?

ҚБ критерийлері:

- тапсырманы орташа   орындаса (қанағаттанарлық)

- тапсырманы жақсы   орындаса (жақсы)

-тапсырманы толық, нақты   орындаса (өте жақсы)

4. Мәтіннен кейінгі   жұмыс

 Топ сұрақ

 Топ тірек сөздерді табады

 Топ сурет, постер арқылы «Мағынаны   тану» стратегиясын қолдану.

Тілдік бағдар.Етістіктің ережесін, түрлерін қайталап, бекітеді.   Мәтіннен етістіктерді тауып, түрлерін ажыратады.

Ә) Жазылым. Оқушыны   дұрыс, сауатты жазуға дағдыландыру үшін 3   -тапсырманы   орындатады.

Қазақтың қолөнері дайындалатын материал   түріне қарай ағаштан, сүйектен, теріден, металл, текстиль материалдардан   дайындалған болып бөлінеді.

Тұскиізді безендіріп, әшекейлеу үшін түсті   барқыттар, жібек, шұға т. б. маталардан бетіне ою - өрнектер тігіледі.
 
Саралап және даралап оқыту әдісі бойынша жұмыс

Осы орындалған тапсырмалар  төңірегінде 3 топ жұмыс атқарып, өз ойларын,   пікірлерін ортаға салып жұмыс атқарады.

ҚБ«Бір- бірін бағалау»

Флипчарт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(«Қарлы кесек» әдісі)

 

 

 

 

«Болжау» стратегиясы

 

 

 

«Белгілеп оқу» әдісі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ішкі - сыртқы шеңбер» әдісі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Мағынаны тану» стратегиясын қолдану.

 

 

 

 

Сабақтың соңы

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 минут

 

 

 

 

 

 

 

Спиральды оқу теориясы

 «Ұлттық қолөнер»  туралы   білімдерін анықтау

Оқушылардың жаңа сабақты   қорытындылау мақсатында «Ой қозғар» әдісін пайдаланып, «ұлттық қолөнер» сөзіне  ассоциограмма құрғызады.

 


ұлттық қолөнер 


 

 

 

 

 

 


 

Табиғи әдісті   пайдаланып, тақырыпты

еңбек сабағымен   байланыстыру

Дайындалған түрлі түсті  қағаздан білезік, сақина т.б. дайындау,   шәйнек астына қоятын зат дайындау.

Саралап оқыту Қабілетті оқушылар жасаған заттарын сипаттап айтып   бере алады, түсініктеме жаза алады.  Етістіктің шақтарын қолдану арқылы сөйлемдер   айтады.

ҚБ «Бармақ  белгісі»

Кері байланыс

Үйге тапсырма

Еңбек, қолөнер туралы туралы мақал - мәтел айту

Мақал-мәтелдер айту.

·           Анакөрген тон пішер,

Атакөргеноқжонар.

·            

·           Қолөнер – сырлыөнер.

 

Шебердің қолы алтын

 

«Миға шабуыл» әдісі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

еңбек сабағымен байланыстыру

 

Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау   көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай   тапсырмалар бересіз?

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін   қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау

Саралап оқытуда мен қабілетті оқушыларға күрделі   сұрақтар беремін, көшбасшы етіп тағайындаймын.ЖАДАны ұйымдастырғанда қабілеті   жоғары оқушылар топта жетекші рөлді атқарады. Тақырыпты өмірмен байланыстырады. Күрделі  сұрақтар қояды

Бағалау – Мен  оқушылардың материалды игеру деңгейін әр   түрлі жұмыстар жүргізе  отырып, мысалы   өткен тақырып-  етістік туралы   қайталап, «ақыл картасы» арқылы тексеріп бекіттім. Сөздік жұмысын бекіткенде,  саралап оқыту кезінде,  «Белгілеп оқу», «Мағынаны тану», «Миға   шабуыл», «Болжау», «Ішкі сыртқы шеңбер» стратегияларын қолданғанда КБ: өзін   өзі бағалау арқылы, жұптық бағалау арқылы, топтық бағалау арқылы тексеремін.

Денсаулық және қауіпсіздік техникасы сақталды.   Оқушыларға білім алуға барлық жағдай жасалған.

Сабақ басында психологиялық ахуалды өткізіп, оң бағдар   беріп көңіл күйлерін көтеріп аламын

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы,   қолжетімді болды ма?

Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер   оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз?Сабақта саралау   дұрыс жүргізілді ме?

Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді  пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан   ауытқулар болды ма және неліктен?

Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы,   қолжетімді болды

Сабақ барисында оқұшыларымды сөзбен, мақтау арқылы  ынталандырып отырдым. Сабақта саралау   жқмысы жүргізілді, сабақта белсенді оқушылар көбейді, көшбасшылар көбейді.   Уақытты тиімді пайдаландым. Сабақ жоспарынан ауытқулар болған жоқ, бірақ бір   - бірінің жауаптарын бағалауда қиыншылықтар  болады деп ойлаймын. Себебі оқушылар КБ әлі   толық дайын емес

 


Жалпы бағалау

Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға   қатысты)?

           1: Мәтіналды, мәтін барысындағы, мәтін соңындағы   жұмыстарды дұрыс ұйымдастыра отырып, оқушыларымды тақырып бойынша үйренген   сөздерін қолдана отырып, мәтінде көтерілген мәселені шынайы өмірмен   байланыстыра алуға бағыттадым.

 

2: «ішкі - сыртқы шеңбер» әдісі –сұрақ – жауап  құрастыру

Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді   (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:  Саралап   оқытуды  қолданғанда қызықты   тапсырмаларды көбірек дайындап, басқа оқушыларды тарту керек еді.

2: КБ оқушылар жүйелі түрде қолданғанда, өздері үнемі   сабақта критерийлер дайындап үйренгенде оң нәтиже болар еді деп ойлаймын.

Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе   жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы нені анықтадым,   келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?

- Білім сапасын көтеру үшін, оқушылардың уәжін   көтеріп,  оқушыларды сабаққа жұмылдыру   үшін сабақта басқа да  қызықты  тапсырмалар    дайындау қажет.

-            - оқушылардың дағдыларын дамытуға  бағытталған    тапсырмалар мен белсенді әдіс тәсілдерді көбірек қолдануға тырысамын.

 

 


Отбасы туралы ұлағатты сөздер
Ашық сабақ. Қазақ әдебиеті. Абай Құнанбайұлы өмірі мен шығармашылығы
Сәйкес тақырыптар
Көтерілу