Ашық сабақ. Математика. Таңдап алу тәсілімен комбинаторлық есептер шығару

Oinet.kz 02-10-2019 6915

 

Мектеп: №36   ЖББОМ

ПӘН:   МАТЕМАТИКА

Сабақ  тақырыбы:   Таңдап алу тәсілімен комбинаторлық есептер шығару /   Табиғатты бақылау

Күні: 06.02.2020 ж

Мұғалімнің есімі:Абишева Қ.Ж

 

Сынып

Қатысқандар саны

Қатыспағандар саны

 

Сабаққа негізделген оқу мақсаты

 

4.4.4.1 «таңдап алу» әдісімен комбинаторлық есептерді шығару;

 

Сабақ мақсаттары:

Барлық оқушылар: комбинаторлық   есептер жөнінде түсініктерінің болуы.

Оқушылардың басым   бөлігі: «таңдап алу» әдісімен комбинаторлық есептерді шығару

Кейбір оқушылар: «таңдап алу»   әдісімен комбинаторлық есептерді талдау және шығару

Бағалау критерийлері:

(жетістік критерийлері, табыс критерийлері, күтілетін нәтиже)

комбинаторлық есептер жөнінде түсініктерінің болуы.

«таңдап алу» әдісімен комбинаторлық есептерді шығару

«таңдап алу» әдісімен комбинаторлық есептерді талдау   және шығару

Тілдік  мақсаттар

Оқушылар:

«таңдап алу» әдісімен комбинаторлық есептерді қалай   шығаруға болатынын түсіндіру

Пәндік лексика және терминология:

«таңдап алу» әдісі, комбинаторлық есептер

Диалогке/жазуға     қажетті пайдалы фразалар топтамасы. Талқылау:     - Комбинаторика қандай сұрақтармен айналысады?–     «таңдап алу» әдісін түсіндіріп бер? – «таңдап     алу» әдісімен комбинаторлық есептерді қалай шығаруға болады?Жазу: Есептердің шешуін жазу.


Құндылықтарды дарыту

Адамгершілік, еңбекқорлық.

Пәнаралық байланыстар

Әдебиеттік оқу, көркем еңбек, дүниетану.

АКТ қолдану дағдылары

Аудио, Видео

Тірек білім, білік, дағдылар

Комбинаторлық есептер.

 

Жоспар-

ланған уақыт

Жоспарланған  жаттығулар

Ресурстар

Басталуы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ортасы

Психологиялық ахуал қалыптастыру.

 «Күн жылуы тренингі»  Абайдың «Көзімнің қарасы өлеңі» орындалып   тұрады.

Балалар, өздеріңді гүлдің кішкентай   тұқымы ретінде елестетіңдер. Бағбан тұқымға ұқыптылықпен қарайды, оны   суғарады, бағып-қағады Күн ұясынан шығып, алғашқы сәулелерін төге бастағанда,   тұқым ақырындап өсе бастайды, алғашқы жапырақтары шыға бастайды Сабағы өседі.  

Міне, қуанышты сәт те келді – әдемі   гүл пайда болды 

Гүл жайқалып өседі. Ол жарыққа, күнге   ұмтылады.

(Әуен аяқталады.)

Күнге қарап: 1-оқушы : Күннің жомарт   сәулелері ананың алақаныдай аймалайды.

2-оқушы: Сипайды.

3-оқушы: Жылытады.

4-оқушы: Жүрегімізді жылу мен   махаббатқа толтырады.

Бүгінгі сабағымызды бастамай турып топқа бөлініп   алайық.

Ортақ тақырып бойынша :Табиғат құбылыстары

Бөлімше:Табиғатты   бақылау

Ортақ тақырымыз және бөлімшеміз табиғат жайлы   болғандықтан төрт мезгілге  бөлінеміз.

I. Қыс

II.Көктем

III.Жаз

IV.Күз

 -Балалар мен бүгін Абайдың мына бір өлеңімен бастағым келіп тұр.

Тегінде адам баласы ақыл,ғылым,

ар,мінез нәрселермен озбақ.

Онан басқа  нәрсемен  оздым ғой

демектің бәрі де ақымақтық.

                                                           Абай

 

-  Жақсы,балалар   біз бүгін онда «Тандап алу тәсілімен шығарылатын комбинаторлық  екінші сағатымызға байланысты топқа бөліну   арқылы тапсырмалар орындаймыз.

Мақсаты:«таңдап алу» әдісімен комбинаторлық есептерді шығару;

Комбинаторика» сөзін латын тілінен аударғанда,   «құрастыру» деген мағына береді. Ол терминді ғылымға неміс философы Готфрид   Лейбниц 1966 жылы енгізген.

Алдыңғы білімді еске түсіру (ұжымда)

 

                                                                                 

 

 Бір-   бірімізге сұрақ қою арқылы  өткен   білімімізді еске түсірейік.

1сұрақ. Математикалық   тілде комбинаторлық есептер дегенді қалай түсінесін?

- 1-оқушы: Комбинаторлық есеп дегеніміз есепті шығару   барысында  берілген нысандардан әртүрлі   комбинациялардың  санын санауға тура   келетін есептер.

2 сұрақ.«Таңдап   алу» әдісі дегеніміз не?

- Мысалы,Біз мына гүлді кеше математика сабағында өткен   комбинаторлық тақырыбымызға  байланысты   көркем еңбек сабағында бір- біріне сәйкестендіріп әдемілеп жасадық.

 Жай   есептерді мүмкін нұсқаларды әдеттегідей толық таңдап алу арқылы шығаруға   болады.

3сұрақ.«   Таңдап алу» әдісімен комбинаторлық есептерді қалай шығаруға болады?

3-оқушы: Қарапайым жағыдайларда біз өзімізге қажетті   барлық комбинацияларды жазып және олардың санын анықтай аламыз.

ҚБ: ШАПАЛАҚ

Оқушыларға   тапсырма:(фигуралар   арқылы)

Логикалық   есеп арқылы Абай Құнанбаевтың туған жылы мен    өмірден озған жылын анықтау. Абай кім? Биыл неше жылдығын тойлаймыз.

-Абайдың   қандай табиғатқа байланысты өлеңдерін білесіндер

-Төрт   мезгілге арналған Қыс, Көқтем,Жаз,Күз.

-Қәзір   қандай мезгіл?

-Қыс

-Ендіше   қыс мезгіліне арналған өлеңін кім оқиды?

Қыс өлеңін   (1-оқушы жатқа айтады)

Белсенді оқу   тапсырмалары (топта, ұжымда)

Жаңаны оқып-үйрену

«Таңдап алу» тәсілі

Топпен  жұмыс Сынып болып орындату

№1тапсырма

Жас суретшіде  бояудың төрт түсі бар. Табиғат  көрінісін  бояу үшін  екі түс таңдап  алу  қажет.   Оны қанша тәсілмен таңдауға болады? Түстерді әріптермен  белгілеп, нұсқаларды  жаз

Шешуі:

Қызыл – Қ, Көк – К, Сары - С, Жасыл – Ж әріптерімен   белгілеп алады.

ҚК, ҚС, ҚЖ, КС, КЖ, СЖ.

Дескриптор:

·          Түстерді әріптермен   белгілейді

·          Нұсқаларды жазады

Нақтылау үшін балалар сұрақ  қояды

– Екі түсті неше тәсілмен таңдауға болады екен?

 (6 тәсілмен)

– Сендер неліктен ҚК және КҚ нұсқасын алмадындар?   (өйткені түстер қайталанып тұр)

– Бір нұсқа екінші рет қайталанбау үшін не істеу қажет?

-Таңдап алу әдісін пайдалануымыз қажет 

Көкмем  Абайдың өлеңі (2-оқышы айтады )

Дәптермен жұмыс   

ІI топ «Көктем» 2 тапсырма                                                                                                            Егер   сандарды жазуда цифрлар қайталанбайтын болса, онда 6, 7, 8, 9 цифрларынан   неше екі таңбалы сан құрастыруға болады?

Шешуі:      67,   68, 69, 76, 78, 79, 86, 87, 89, 96, 97, 98.

Жауабы: 12 сан құрастыруға болады.

 

ІІІ топ «Жаз» 2 тапсырма  ә) Егер сандарды жазуда цифрлар   қайталанатын болса, онда 1, 2, 3, 4 цифрларынан неше екі таңбалы сан   құрастыруға болады?                                                                                                Жауабы: 16 сан құрастыруға болады.

Көктемнен  кейн қандай   мезгіл? (Жаз)

Жаз Абайдың өлеңі (3-оқышы   айтады )

Дескриптор:

·         Екі түсті «таңдап алу»тәсілімен нұсқаларды жүйелі  жазады   

·          Екінші   тапсырмадан мынадай ереже шығады.

 

Балалар осы   тапсырманы орындай отырып қандай ереже шығаруға болады?

Есіңде сақта! (Оқушының жауабы)

Нұсқаларды   жазу жүйесіз болмауы тиіс! Таңдап алудың дұрыс жолы: сандарды өсу ретімен   жазу. Мұндай таңдап алуда бірде-бір нұсқа қалып кетпейді және нұсқалардың   қайталануына жол берілмейді

   ҚБ: ШАПАЛАҚ

Жаз мезгілінен кейн   қандай мезгіл? (Күз)  Абайдың өлеңі (4-оқышы   айтады )

Сергіту сәті                                                                                                         

Жеке жұмыс

Шешуі: Оқушылар «таңдап алу» әдісімен үш рет   лақтырғанда мүмкін болатын барлық жағдайларды жазады.

Топтарға фишкалар беріп тапсырманы практикалық жұмыс ретінде ұйымдастыру.   Оқушылар өздері тәжірибе жасайды.

·          Дескриптор:

·           Практикалық   жұмыс жасай алады.

·          Барлық   жағдайларды жасайды.

4- тапсырма  

Жауабы: 4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 20 фотосурет

·          Дескриптор:   «таңдап алу» әдісімен комбинаторлық есептерді қалай   шығаруды біледі

·          Фотосуреттерді  «таңдап алу»тәсілімен нұсқаларды жүйелі   жазады

·           ҚБ: ШАПАЛАҚ

Үйге   тапсырма №9 есеп

 «Тілек ағашы»

 

 

-Бүгінгі сабақ сендерге ұнады ма?

    Сабақтан не үйрендіңдер?

  Саған не ерекше қызықты болды?.

Егер оқушыларға   сабақта бəрі түсінікті болса –алма,

Түсінбеген   жерлері болса–гүл,

Бəрі түсініксіз болса – жапырақ                

 

Оқушылар  Күн   жарығын алақаныма саламын,жүрегіме басып ұстай қаламын.Ізгі әрі нәзік жарық мейрімді,Болып   кетер дереу жан жағым.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сұраққа   жауап берген оқушыны мадақтау,толықтыру жасау, тиімді  кері байланыс орнату.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Сұрақты ұстап ал» әдісі

 

 

 

 

Алдыңғы   білімді еске түсіру тапсырмалары

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

От шашу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

гүлдер

 

макеті

 

 

 

 

«Жұптас, ойлан, бөліс» әдісі             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АКТ

 

 

 

 

 

 

Тапсырманы   орындаған  оқушыны мадақтау,толықтыру   жасау, тиімді  кері байланыс орнату.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тапсырманы   орындаған  оқушыны мадақтау,толықтыру   жасау, тиімді  кері байланыс орнату

 

 

 

 

 

Тапсырманы   орындаған  оқушыны мадақтау,толықтыру   жасау, тиімді  кері байланыс орнату.

 

ҚБ: от шашу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ашық сабақ. Математика. 3 сынып. 140X2,280:2 түріндегі жазбаша көбейту және бөлу
Ашық сабақ. Математика. Үш таңбалы сандарды қосу және жазу алгоритмдері
Сәйкес тақырыптар
Көтерілу