Сабақ жоспары: Тыныс алу мүшелері

Oinet.kz 03-10-2020 1349

Қысқа мерзімді сабақ жоспары Өкпе. Тыныс алу мүшелері

Пән :Қазақ тілі

Сабақ:

Мектеп: №49 жалпы орта мектебі.

Күні: 07.10.2015

Мүғалімнің есімі: Туркебаева Улбала

Сынып: 3  «Д»

Қатысқандар саны:  25

Қатыспағандар саны: -0

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

Адам өміріндегі өкпенің қызметін түсірдіру.Тыныс алу   гигиенасы ережелерімен танысу.Оларды үнемі пайдалану қажеттілігін байқау.

 

Сабақ масаттары:

Барлық оқушылар:25

·           Тыныс алу   мүшелерін,олардың қызметін,тыныс алудың ағза үшін маңыздылығын біледі.

Оқушылардың басым бөлігі

·           Өкпе ,оның   қызметі, тыныс алу жолдары туралы түсінік береді. 

Кейбір оқушылар

·           Өкпенің тыныс алу   мүшесі екендігін біледі.

Табыс критерийі

 

Адам ағзасындағы өкпенің қызметін біледі.Тыныс алу гигиенасындағы   ережелерімен таныс .Салауатты өмір салтын ұстанады.

Тілдік мақсат

Оқушылар:

·           Тыныс алу мүшелеріне зиян келтірер заттарды айта   отырып,тыныс алу жолдарында туындайтын аурулардың алдын алуды,денсаулығын   күтуді біледі.

Негізгі сөздер мен тіркестер:  

    Жаңа туған бала 1 минутта 60 рет,5 жастағы   бала 25-26 рет, т\б Өкпе ауруларын   атауда Туберкулъез-Өкпе ісігі

Сыныптағы диалог/ жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер:

Талқылауға   арналған тармақтар:

Тыныс алу жолдары  туралы пікір алмасады

Сіз   неліктен ... екенін айта аласыз ба?

Өмірмен   ұштастыру, салауаттылық туралы әңгіме жүргізу арқылы.

Жазылым   бойынша  ұсыныстар:

Бақылау   күнделігімен жұмыс.Тыныс алу ағзаларын суреттегі белгіленген жерлерге жазады.

Алдыңғы оқу

Үйге тапсырма

Оқулықтағы 18. 21 –бет Қан айналым мүшелері.  Қан кеткенде көрсетілетін алғашқы көмек.

Жоспар


Жоспарланған кезеңдері

уақыты

Жоспарланған жаттығулар

Күтетін нәтиже

 Қолданылған ресурстар

КІРІСПЕ

 

 

3 мин

Психологиялық дайындық

«Ыстық лебіз»   әдісі арқылы шаттық шеңберін құрып,бір-біріне ыстық лебіздерін білдіреді.

  Шеңберде тұрған   оқушыларға үлестірме қағаздар таратып, топқа бөлу.

І-топ «Оттегі»

ІІ-топ»Тыныс жолдарры»

ІІІ-топ «Серуен»

ІҮ-топ «Салауаттылық»

Ынтымақтастық атмосферасы қалыптасады.

 

 

 

Топқа   бөліне отырып, ережені сақтайды.

Акт, . Үлестірмелі    қағаздар


 

5 мин

«Балық қаңқасы» әдісін үй   тапсырмасын сұрауда   пайдаланып,   бақылау жүргізеді .Өткен тақырыпты пысықтайды.. Жауабы интербелсенді тақтада .көрсетіледі.Салыстырып   ,кері байланыс орнатады. Оушылар сағат тілі бағытымен бір-бірінің дәптерін   тексереді.

Логикалық сұрақ.

Қалай ойлайсың, адамның әр түрлі жағдайында тамырдың   соғуы не себепті түрліше болады?

Оқушының өткен сабақ бойынша білімдері пысықталады.

 

Логикалық ойлауы дамиды.

 

 

АКТ  пайдалану,   дәптер

НЕГІЗГІ БӨЛІМ

 

          Білу

 

4 мин

Жаңа сабақты түсіндірмес бұрын «» диалогін құрастыру: Тақтағы әр топтан бір оқушыдан шығады.   Біреуі дәрігер, біреуі емделуші    болады..

Бүгін біз ауруханаға   барамыз..                                                     

Сұрақ-жауап жүргізу.

-  Қандай   шағымыңыз бар?

-Мені жөтел   мазалайды.

-Өзіңіз себебін   білесізбе?

Диалог   құрылады. Жаңа тақырып ашылады

Суық   тию,шамалдау туралы Оны болдырмау жолдарын қарастырады.

 

АКТ  өкпе,мұрын   қуысы,кеңірдек,кеңірдекше суреттері.


1 мин

 

 

2 мин

 

 

 

 

 

Тақырыппен таныстыру.Тыныс алу жолдарын реттілігімен   жазу.Тыныс жолдарының құрылымын  түсіндіру.

«Есте сақта»  айдары бойынша слайдтан тыныс алу мүшелерін көрсету, ,  есте сақтауға әрекет ету.

 

Тыныс жолы                    Тыныс алғанда

Кеңірдек,                            Оттегінің бірінші   өкпеге баруы

Өңеш                                   Көкірек көтеріледі

Мұрын қуысы                  Оттегі қанға араласады

Трахея                                Өкпе ұлғаялы

Өкпе                                    Оттегі қан тамырларына   араласып                                        бүкіл                                    денеге   тарайды. 

 

Не себепті?

Қандай дәлел келтіресің?

Барлығың келісесіңдер ме?

Тыныс алу   мүшелерін ажырата алады.Оның қызметін есте сақтайды.

Акт,  оқулық, кесте

 

     

 

 

            Тусіну

10 мин

«Айналмалы  бекет» әдісі бойынша оқулықтағы тапсырмаларды топтарға бөліп   беру. Топтағы оқушылар тапсырманы өз деңгейіне қарай бөліп алады._1)   Өкпе  2)Тыныс алу гигиенасы 3)Кім қалай   тыныс алады?4)Ауруды болдырмау .

Түсіндіру үлгісін көрсете отырып, топтарға тапсырманы   бөліп беру. Слайдтан үлгі көрсете отырып,тыныс алу мен тыныс шығарудың   нәтижесінде өкпе ағзаны оттегі иол таза ауамен қамтамассыз ететіндігін  еске түсіртіп, топта талқылау.

Тыныс   алғанда кеуде қуысы көтеріліп,оған ілесіп өкпе кеңиді.

Күн   сайын  таза ауада серуендеп,демалыс   күндері табиғатта бол.

5-7  жас арлығындағы балалар бір минутта   25-26  рет тыныс алады. :

Жөтел,   түшкіру,есінеу туралы зертт    отырып, әр топтың өзара орындауын   қадағалау.

Тапсырмалар   топта деңгейіне қарай орындалады.

.

 

 

 

Үлестірме қағаздар,   оқулық

 

Акт, оқулық

Сергіту сәті

 

2 мин

Шағын видео роликтен әуенді сергіту сәтін көрсету   арқылы барлығымыз бірге орындаймыз.

 Қимыл-қозғалыс жаттығуы орындалады.

Акт қолдану


10 мин

«Миға шабуыл» әдісі арқылы  әр топқа бояма суреттер таратып, топтау   жасату.

Сұрақ-жауап жүргізу.

Өкпе дененің қай бөлігінде орналасқан?Тыныс алудың   гигиенасын өзің қалай сақтайтыныңды әңгімеле.Таза ауаның адам денсаулығына   тигізер әсері қандай?  Басқа қосарларың   бар ма?  Сен қалай ойлайсың?

Барлығың келісесіңдер ме?

Тапсырма

1.Айнаға немесе әйнекке дем шығарып көрейік.Ол неге   буланады?Себебін түсіндірейік.

Ойлау қабілеттері   дамиды.

Түрткі   сұрақтарға жауап алынады.

Тыныс алу   жолдарыны4 қызметін  біледі.

\

Сыни   тұрғыдан ойлай алады.

Слайд, оқулық

ҚОРЫТЫНДЫ

 

         Жинақтау

3 мин

Тест сұрағын орындай отырып, алған білімдерін жинақтау.   Тест сұрақтарын әр оқушы өз беттерінше орындайды. Бірін-бірі тексереді.

1.Тыныс алу мүшелерін көрсет .

а)жүрек.ұсақ қан тамырлар.    ә) мұрын   қуысы,кеңірдек,кеңірдекше,өкпе.     б)   асқазан,өкпе,жұтқыншақ.

2. 10-17   жастағылар бір минутта неше рет тыныс алады?

а)60 рет  ә)16-20   рет    б) 25-26 рет

3.Өкпедегі көмірқышқыл газы қай тыныс жолдары арқылы   сыртқа шығарылады?

а) кеңірдекше,кеңірдек,мұрын қуысы.   ә) өкпе,кеңірдекше.  б) ауыз,кеңірдек.

4. Тыныс алу мүшнлерінің ауруларын болдырмау үшін не істеу керек?

а)  балмұздақ жеу   ә) аязды күндері сумен ойнау  б) күн   сайын таза ауада серуендеп, бөлме өсімдіктерін өсіру. 

5. Бұл-----ықтиярсыз,ауызды кең ашып,тереңнен,жайлап демді ішке тарту   қозғалысы.

а) жөтел   ә)   түшкіру   б) есінеу 

  «Темекінің   зияны» тақырыбында бейнеролик корсету

 осы    тақырып бойынша шағын эссе жаздыру.

 

 

 

 

 Тест сұрақтарын орындап, алған білімдері жинақталады.

Акт Тест   сұрақтары

Жауап парағы

 

 

 

 

 

 

АКТ

Беинеролик

·           Бағалау

 

1 мин

Өзін-өзі бағалау, формативті бағалау. Плакатқа өз   аттары жазылған тұсына стикерлерді жабыстырады.

Оқушының өзін-өзі бағалауы қалыптасады.

Плакат, стикер

 

Рефлексия

3 мин

Стикерлер таратып беріп, кері байланыс жасау. Сабақтан   алған әсерін, ой-пікірлерін жазып жабыстырады.

·           Не ұнады?

·           Не ұнамады?

Не білгің келеді?

Ойын   жинақтайды. Сабақтан алған ісерлерін білдіреді.

 

Стикер, смайликтер

БББ кестесі


1 мин

Үйге тапсырма . Мазмұндау

Күнделіктеріне берілген тапсырманы жазу.

Оқулық, күнделік

Қосымша ақпарат

Ғаламтор, акт Дүниетану әдістемелік құралы

Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті   жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау – Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Өзін – өзі   бағалау, формативті бағалау

 

Пәнаралық байланыс. Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен   байланыс Құндылықтардағы байланыс.

·           Оқушылардың   деңгейіне қарай тапсырма

«А»- деңгей     Тыныс алу жолдарында кездесетін ауру    түрлерін атай алады.

«Ә»-деңгей      Тақырыптық эссе жазады

«Б»-деңгей     Сурет арқылы әңгімелейді

·            

Рефлексия

Сабақ/оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не   білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарланған саралау шаралары тиімді   болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай   түзетулер енгіздім және неліктен?

Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы   Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.

 

 



Қорытынды бағамдау

 

 

 

 

 

Қандай екі нәрсе табысты   болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1.

 

2.

 

Қандай екі нәрсе сабақты   жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?

1.

 

2.

 

Сабақ барысында мен сынып   немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге   көмектесетін не білдім?

 

 

 

 











Мектеп директорының оқу ісі жөніндегі орынбасары:                                         Барат.Р


Тәрбие сағат: Аяулы анашым
Сабақ жоспары: Ас қорыту жолдары
Сәйкес тақырыптар
Көтерілу