Ашық сабақ. Мәтінді оқығанда әріп, буын немесе сөз қалдырып оқу
Үлгерімі төмен оқушылармен жүргізілетін жұмыс жоспары
№1 В.И.Ленин атындағы орта мектеп
қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Аққалиева Гүлзинат Ерболатқызы
Түсінік хат
Үлгерімі төмен оқушыларда дамудың жеке варианттарының көп түрлілігі бар. Олар таным компоненттерінің қалыптасуының әр түрлі деңгейіне байланысты, яғни бұл артта қалудың әр түрлі себептері бар екенін көрсетеді. Оқушылардың негізінен білімді меңгеру үрдісі мына компоненттерден тұрады: қабылдау, түсіну, есте сақтау, қорыту және жүйелеу. Оқу үрдісінде бұл компоненттер өте тығыз байланысты. Оқушы меңгеретін материалдың қиындығына соқтыққанда ғана өз бетінше шешім қабылдап, қорытынды жасай алады. Осыдан кейін ол материалды толық игереді. Қабылдауы баяу оқушылар әрбір сабақ кезінде қажетті көрнекі құралдармен, дидактикалық материалдармен, тарататын және көрсететін көрнекіліктермен қамтамасыз етілуі қажет. Сонда ғана өткізілген сабақтар өз мақсатына толық жетеді. Осы білімді меңгеру компоненттері баяу болғандықтан нашар оқушы шығады. Оқу жылдамдығы баяу болғандықтан және есеп мәтінін қате оқығандықтан оның мазмұнын түсінбейді, есте сақтауы да төмен. Үлгерімі төмен оқушылардың ақыл-ой параметрі және жағымды ақыл сапалары қалыптаспаған білім қоры аз. Нашар оқудың алдын алу үшін артта қалу мен үлгерімнің төмендеуінің себептерін анықтау керек. Нашар оқушылардың кемшіліктері төмендегідей:
мәтінді оқығанда әріп, буын немесе сөз қалдырып оқу;
кейбір буындарды сөздерді қайталап немесе ежіктеп оқу.
Мұндай кемшілігі бар оқушыға оқулықтан арнайы тапсырмалар немесе карточкамен жұмыс беріледі. Карточкамен жұмыс оқушыны жалықтырмайды, оқуға деген ынтасын арттырып отырады. Таным әрекетінің нәтижелілігі- ақыл ой әрекетінің даму дәрежесіне байланысты. Оның негізгі компоненттерінің қалыптаспауы үлгерімнің төмен болуының басты себебі болып табылады.
Нашар оқитын оқушылар оқу-тәрбие үрдісінде көбірек біліктілікті қажет етеді.Бірақ олардың екі түрінде де жұмыстың жалпы бағыты бірдей.
Педагогикалық жағынан назардан тыс қалған балаларды мектепке дейін қолға алу керек. Сабақ үстінде және сабақтан тыс уақытта зейін мен ырықты, есте сақтауды дамыту қажет.
Балалардың артта қалуы мен нашар оқуын болдырмау және алдын алу жұмыстары көп уақытты, ынта-жігерді қажет етеді. Осы қиыншылықтардың себебі – баланың ақыл-ой ерекшеліктерінің,ақыл сапаларының қалыптаспағаны, ал бұл ерекшеліктер мидың кейбір органикалық аномалияларымен байланысты, сондықтан олар сыртқы әсерлерге тез көне алмайды.
Бұндай сыртқы әсерлерге өте ерте жаста жағымсыз әлеуметтік – педагогикалық жағдайлардың ықпалынан , назардан тыс қалған балалар тез көнгіш болып келеді. Мұндай артта қалудың алдын алу үшін жұмыс балалардың ақыл-ой әрекетін белсендіруге, сөйлеу қабілетін дамытуға, практикалық тәжірибесін кеңейтуге бағытталуы керек. Мектеп балаға жалпы білім беріп қана қоймай, оны жалпы дамыту,сөйлеу, оқыту,талдау жасауға үйрету, өз ойын дұрыс жеткізе білуге, салыстыра білуге, дәлелдеуге, сөйлеу мәдениетіне үйретеді. Оқу еңбегінің қаруы – ой. Логикалық жеке пікірімен өзіндік талдау біртұтас. Бұл талаптар ой мен іс әрекеттің негізгі өзегі болып табылады.
Үлгерімі нашар оқушылармен жеке-бағдарлық жұмыс бойынша әдістер мен тәсілдер
1 Оқушылармен сабақта жеке жұмыс атқару | |
Тәсілдің жақсы жақтары | Тәсіл кемшіліктері |
Оқушының жеке дайындығын толығымен ескеруге және бар мәселелерді шешуге болады | Ұйымдастырушылық:жеке жұмыс кезінде кіші балалармен қиыншылық тууы мүмкін. Психологиялық: толымсыздық комплексін қалыптасады. |
2. Жеке тапсырмалар(кеспе қағаздар) | |
Жеке дайындығының деңгейін ескере отыра оқушыны жұмысқа жұмылдыру керек, оқушы өз күшіне сенуі керек. | Мұғалімнің сабаққа дайындалуына көп уақыт кетеді. |
3. Шағын топтарды ұйымдастыру жұмысы | |
Әр оқушыны жұмысқа тарту арқылы сыныпта жұмыс жағдай туындайды | Белсенді оқушы белсенділігі төмен оқушыны басып тастайды, өз пікірін міңдеттейді |
4. Жұптық жұмыс | |
Психологиялық кедергілерді жеңу, әр оқушының сөзі тыңдалады, оны түсінуге жағдай туады | Оқушылардың белсенділіктерінің төменділігі – оқу мотивациясының төменділігі |
5. Әдістер мен ойын түрлерін қолдану | |
Психологиялық кедергілерді жеңу, әр оқушы тындалады, оны түсінуге жағдай туады | Танымдық әрекеттерге кедергі болып оқушы сабақты «ойынға» айналдыру қаупі бар |
6. Бұрынғы алынған тапсрымалармен байланысы жоқ шығармашылық жұмыстарды қолдану | |
Психологиялық кедергілерді жеңу, танымдық әрекеттердің белсенділігі байқалады | Алған білімінің таяз, жеткіліксіз болуы |
7. Сыныптан тыс кезеңде оқушылармен жеке жұмыс | |
Оқушының жеке дайындық деңгейін ескеруге жағдай туады, оқушы өз күшіне сенуі керек. | Уақытты талап етеді: көп жұмыс жүктеледі, мазасыздық туындап, өзін-өзі ыңғайсыз сезінеді. |
8. Оқушыларды үйірме және факультативтерге тарту | |
Оқушының танымдық әрекеті, оқуға ынтасы жоғарылайды | Мектептің қаржылық базасының шектеулі болуы үлгерімі төмен оқушыларды тартуға қиындық туғызады |
9. Оқушыларды қоғамдық жұмыстарға тарту | |
Кедергілерді жеңе білу | Қоғамдық жұмыспен және оқушы арасындағы тікелей байланыстың болмауы оқушыны танымдық және қоғамдық жұмыстарға тартуға қиындық туғызады |
10. Ата – аналардың педагогикалық деңгейін көтеру жұмыстары | |
Мектеппен ата – аналар арасындағы байланысты нығайту, балаларды тәрбиелеу ісінде бірігіп жұмыс істеу | Ата – аналар балаларды тәрбиелеуде өздерін алшақ ұстауы және мектептің ата – аналардың мінез – құлқын жөндеу мүмкіншілігінің болмауы |
Мақсаты:
қазақ тілі мен әдебиеті пәні бойынша оқушының білімін дамыту, сабақ үлгерімін жақсарту;
оқушының жекелеме тапсырмалар арқылы пәнге қызығушылығын ояту;
сабаққа белсенді қатысуын қамтамасыз ете отырып, шығармашылықпен ойлау, есте сақтау қабілеттерін жетілдіру;
пәнге деген қызығушылығын арттыру арқылы мемлекеттік білім стандартын меңгерту;
үлгерімі төмен оқушылармен жыл бойы жұмыс жүргізе отырып, тарих пәнінен қабілеті төмен оқушылардың жеке тұлғалық мүмкіндіктерін ашуға көмектесу.
Міндеттері:
әр сыныптағы үлгерімі төмен оқушыларды анықтау
мемлекетін білім стандартын менгере отырып, жыл бойы жұмыс жүргізу арқылы үлгерімін жоғарылату;
үлгерімі төмен оқушыларға психологиялық-педагогикалық көмек көрсету.
Күтілетін нәтиже:
оқу бағдарламасына сай білімді өз дәресенде меңгереді;
пән бойынша негізгі ұғымдар мен түсініктерді ажырата және салыстыра алады;
ұлттық сана сезімі жетілген және ішкі жан дүниесін тануға, өзін өзгелермен салыстыруға мүмкіндігі қалыптасқан тұлға.
Негізгі принцип:
нақты баламен жеке сыйластық және сенімді қарым-қатынас орнату;
нашар үлгермеуші оқушылардың пән бойынша әр сыныптан анықтау, жүргізілетін жоспарды құру;
жазуға биылдықты жүргізілетін жұмыстар (көшіру, түсіндіру, шығармашылық, ерікті т.б.);
жазбаша жұмыстар, тесттер (ескерту, іріктеу, түсіндіру, шығармашылық, ерікті т.б.);
сөздік жұмыстарын жүргізу;
оқушылардың оқыған ғылыми мақалаларға байланысты реферат жазу.
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінен үлгерімі төмен
оқушылармен жүргізілетін жұмыс жоспары
2016-2017 оқу жылы
№ | Атқарылатын жұмыстар | Мерзімі |
1 | Үлгерімі төмен оқушыларды анықтау, білім деңгейінің төменділігінің себептері, мінезі, жанұя жағдайы. | Қыркүйек |
2 | Әр сыныпқа үлгерімі төмен оқушылармен жұмыс жоспарын бекіту | Қыркүйек |
3 | Қосымша сабақтар өткізу.
| Аптасына бір рет |
4 | Жеңілдетілген түрде тапсырмалар беру.
| Үнемі |
5 | Сыныптағы үлгерімі жақсы оқушыларға білім деңгейі төмен оқушыларға көмектесуге жүктеу. | Үнемі |
6 | Тапсырмасы жылдам және жеңіл түрде алынған кім жылдам атты интеллектуалды ойын өткізу. | Үнемі |
7 | Тоқсан сайын байқау тестілеудің қорытындысы бойынша мониторингін жүргізу. | Тоқсан сайын |
8 | Ата-аналармен, сынып жетекшілермен үнемі байланыста болу. | Үнемі |
9 | Оқушыларға психологиялық, ақпараттық қолдау көрсету. | Үнемі |
10 | Басқа пән мұғалімінің сабақтарына қатысу.
| Үнемі |
Үлгерімі төмен оқушылармен жүргізілетін жұмыстың мақсаты.
Пән бойынша оқушының білімін дамыту, сабақ үлгерімін жақсарту.
2. Оқушының жекелеме тапсырмалар арқылы пәнге қызығушылығын ояту.
3. Сабаққа белсенді қатысуын қамтамасыз ете отырып, шығармашылықпен ойлау, есте сақтау қабілеттерін жетілдіру.
Үлгерімі төмен оқушылармен жұмыс жоспары
№ | Үлгерімі төмен оқушылармен жүргізілетін жұмыстар | Берілетін тапсырмалар | Орындауға берілетін жұмыс |
1 | Жаңа тақырыпты игерту | Жаңа сабақты бекіту сұрақтарына жауап беруін қадағалау | Үйге берілген параграфтың ең маңызды пункітін белгілеп,оқып келу, мазмұнын айту. |
2 | Үй тапсырмасын орындауға бейімдеу | 1.Тақырыптың соңында берілген сұрақтарға жауап жазып келу 2. Үйге берілген тақырыптың ең маңызды бөлімін белгілеп,оқып келуді, мазмұнын айтуды қадағалау | Үйге берілген тақырыптың ең маңызды бөлімін белгілеп,оқып келу, мазмұнын айту. |
3 | Оқушының есте сақтау қабілетін дамыту | 1.Сөзжұмбақ жасауды және шешуді үйрету. 2.Тестпен жұмыс жасауға жаттықтыру | Сөзжұмбақ жасау Тест құрау |
4 | Шығармашылық жұмыстарға баулу | Әр тарауды ең маңызды тақырыптары бойынша реферат жаздыру 2.Пайдалы құралдарға сипаттама жасату | Реферат жазу
|
5 | Сөйлеу қабілетін дамыту | 1.Үй тапсырмасын сұрау 2. Ауызша сұрақтар қою | Ауызша жауаптарын талдау |
Дайындаған: Аққалиева Г.Е.
Үлгерімі төмен оқушылармен
жұмыс кестесі
№ | Пәні | Сыныбы | Күні | Уақыты |
1 | Қазақ тілі мен әдебиеті | 7 | Сабақта | Кесте |
2 | Қазақ тілі мен әдебиеті | 9 | Сабақта | Кесте |
3 | Қазақ тілі | 4 | Сабақта | Кесте |
4 | Қазақ тілі мен әдебиеті | 5 | Сабақта | Кесте |
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінен 2016-2017 оқу жылындағы үлгерімі төмен оқушылардың тізімі
№ | Оқушының аты-жөні | Сыныбы |
1 | Тлектесов Ернар | 7 «а» |
2 | Асилханов Бауыржан | 7 «а» |
3 | Хабдоллаев Айдос | 7 «а» |
4 | Набиев Диар | 9 «а» |
5 | Шмалиев Мирас | 9 «а» |
6 | Эльдар, Ұлықбек | 4 «в» |
7 | Темирташев Диас | 4 «б» |
8 | Попова Юлия | 4 «б» |
9 | Ли Кирил, Қайрош Назар | 5 «б» |
Пән мұғалімі: Аққалиева Г.Е.