Ашық сабақ. Қазақ әдебиеті. 6 сынып. Расул Ғамзатов өмірі мен шығармашылығы
Сабақ : № | Мектеп:244 | ||||||
Күні: 14.05.20ж | Мұғалім: Бердіқұлова Жадыра | ||||||
Сынып: 6 «Ә» | Қатысқан оқушылар саны: 23 | Қатыспағандар:0
| |||||
Сабақтың тақырыбы: | Р.Ғамзатов «Менің Дағыстаным» | ||||||
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары: | 6.3.2.1- кейіпкерлер жүйесінің заманауи жаңашылдығын өзара салыстырып баға беру; 6.3.3.1 - шығармадағы кейіпкерлер қарым-қатынасын отбасылық құндылық тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу | ||||||
Сабақ мақсаты: | Оқушылардың барлығы Дағыстандық жазушының өмірі мен шығармашылығы жайлы мәлімет біледі. Өз ойын жеткізе біледі, жинақтайды. Оқушылардың көпшілігі Шығармадағы көтерілген мәселеге өз көзқарасын білдіреді. Оқушылардың кейбірі Сұхбатта сөз, фразалық, ой екпінін орынды қолдана алады. Уақыт өлшеміне қатысты тұрақты тіркестердің барлығын мағынасына сай қолданады; | ||||||
Бағалау критерииі | ақын бойындағы қасиеттерді анықтап ашады; шығарманың мән-маңызын тереңірек түсіну арқылы ойлау дәрежесін көтереді; шығарманы топ арасында талқылау және талдау.Алған әсерін,ойын жинақтай біледі; алған мәліметтерін өмірмен байланыстырып, қазіргі таңдағы тіл мәселесін көтереді; өзге тілге құрмет көрсете отырып, өз тілінің мәртебесін көтереді Әңгіме мазмұнын меңгереді, шығармашылық қабілеті дамиды. Дүниетанымдары кеңейеді, Отанды, туған жерді сүю адам өміріндегі ең бағалы құндылығы екенін түсінеді | ||||||
Құндылықтарды игерту: | Өзіне және өзгелерге құрмет мұғалім мен оқушылардың бір-бірімен амандасуында, сыпайы, ойын ашық білдіріп, тыңдауда, сабақты уақытында бастап, аяқтауда, тапсырмаларды нұсқалық бойынша толық орындауда, бір-біріне қолдау көрсетуінде көрініс табады. Патриотизм мен азаматтық жауапкершілік уақытты пайдамен өткізу қажеттігін түсіну арқылы жүзеге асырылады. Өмір бойы оқу қағидасы ақпаратты өздігінен табу, сабақ мақсатын білуде, кері байланыс беруде, рефлексия жасауда, алған білімінің практикалық мәнін түсінуде көрініс табады. Ашықтық оқушыларға ақпаратты алуында бірдей мүмкіндіктер беруде, сабақ мақсатын бірге құрастыруда, бағалау мен кері байланыс беруде, бірнеше көзқарастың бар екенін түсінуде орын алады. Еңбексүйгіштік жұмыс орынын таза сақтауда, оқушылардың белсенді жұмысында, ал шығармашылық жаңа идеяларды ұсынуда көрініс табады. | ||||||
Пәнаралық байланыс: | Драматургия | ||||||
АКТ-ны қолдану дағдылары: | PowerPoint таныстырылымы. | ||||||
Дескриптор | Сұхбатта өлеңің негізгі идеясын аша алады. Зерттедген шығармаі мағынасына сай қолданады;
| ||||||
Тілдік мақсаттар: | Оқушылар: Тақырыпты өз жүйесімен зерттеуді дағдыға айналдырады. Пән лексикасы және терминология: Жер, су, тіл, табиғат, Отан. Диалог және жазылым үшін қажетті сөз тіркестер: Келесі көріністе сіздер ………………………….. тамашалайсыздар. Назарларыңызға ұсынылған қойылымда ………………… куәгері боласыздар. | ||||||
Осыған дейін меңгерілген білім | «Р.Ғамзатов «Ана тілі»,» тақырыбында сөздік қорын дамытып, тыңдалым дағдыларын дамытты. | ||||||
Жоспар | |||||||
Жоспарланатын уақыт | Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер | Дереккөздер | |||||
Сабақ басы 5 мин
| Қызығушылықты ояту үшін миға шабуыл. Тақырыпқа ену үшін уақыт өлшемдері туралы сұрақтарға жауап береді. Ұйымдастыру кезеңі: Ынтымақтастық орта орнату. «Шаттық шеңбері» Сәлем сөздің атасы. Топтық ұстаным қалыптастыру. «Әдебиет - сөз өнері тілдігім, Әдебиет-сөз байлығы жыр тілім» Танысу мақсатында шаттық шеңберін құрғызамын «Сандардың сыры» ойыны ойналады. Амандасады. Топ ұстанымын қалыптастырады. Шаттық шеңберін құру арқылы танысады сандардың сырын ашады.
«Миға шабуыл» Жетістік критерийлерін болжайды; Жетістік критерийлерімен танысады. | Үлестірме қағаз; Слайд 1-4
| |||||
Сабақ ортасы 10 мин
15 мин
5 мин | Расул Ғамзатовтың өмірі мен шығармашылығы туралы өз ойларын жеткізеді Әр оқушы сұрақтарға өз бетінше жауап береді.
Мәтіннің негізгі кейіпкері кім? Кейіпкерді суреттейтін екі сөз жазыңыз. Шығармадан төрт сөзбен тұратын проблемалық сұрақ туындатыңыз Шығармадағы бірінші мәселені бес сөзбен сипаттаңыз Шығармадағы бірінші мәселені алты сөзбен сипаттаңыз. Оқушылар жұмыстарын көрсетеді,қорғайды. (Слайд арқылы)
Төрт топтың аты жазылған парақшаларды таратамын. Сол бойынша Расул, Дағыстан, Мұхтар, Қазақстан деп төрт топқа бөлемін. Бағалау парақшасы таратылады. Жаңа сабаққа назар аудару.
«Егер тілім ертең болса құрымақ, Мен дайынмын өлуге де бүгін-ақ» Расул «Кімде-кім өз ана тілін, әдебиетін сыйламаса, бағаламаса оны сауатты, мәденитті адам деп санауға болмайды» Мұхтар Өмірі туралы қысқаша мәлімет. Белгілі авар халқының классик ақын Расул Ғамзатов Дағыстан жерінде 1923 жылы 8 қыркүйекте туылған. Әкесі Ғамзат, Дағыстанның халық ақыны болған. Расул 2003 жылы 3 қарашада Мәскеу емханасында қайтыс болды.
Оқулықпен жұмыс жүргізеді. Осыған байланысты әр топқа шығармашылықтарын арттыру мақсатында тапсырмалар беріледі. 1 топ «Менің Дағыстаным» 2топ«Дағыстан-Сенмаған анасың» 3 топ «Ана тілі» өлеңі 4 топ «Менің Қазақстаным» Оқулықпен жұмыс жасайды. Тапсырмаларды оқушылар орындап жатқанда музыка тыңдалады. 1.Әңгімеде не туралы айтылған? 2.Суретшінің шешесі Расулға не деп айтты? 3.«Дағыстан сен маған анасың» үзіндіге сүйене отырып өз сөзіңмен баяндаңдар? Тіл мәселесіне өздерің қалай қарайсыңдар? Әңгіме дебат жүргізіледі. «Екі түрлі түсініктеме күнделік» таратылады. Маған әсер еткен тұсыОл неліктен әсер етті1 2
Мысалы: Маған осы топтың жұмысы қатты әсер етті.
Авар халқы, авар елі туралы қысқаша түсінік. Шығарманың композицияның құрылымы 1. Басталуы 2. Дамуы 3. Байланыс, шегініс 4. Шарықтау шегі 5. Шешімі 1. Дағыстың суретшімен кездесу. 2. Суретшенің салған суретін көрсету. 3. Суретшінің көне аңыз желісі бойынша салынған суреті 4. Автордың суретшінің туған туысқандармен, анасымен кездесуі. Слайдта көрсетілген тіл туралы қанатты сөздерге сүйене отырып өз ана тілдері туралы ойларын жеке пікірлерін айтады. Ана тілін құрметтеу керек, Ана тілінсіз күн көре алмаймыз, т.б.
Кітапқа сүйеніп өмірі мен шығармашылығынан мәліметтер алады. Мәліметтерді ала отырып топ ішінде ойланып талқылайды.
Мұғалімнің берген тапсрымаларына оқушылар топ болып бірлесіп жауап береді. Топтың біріккен іс-әрекеті бағаланады Әңгімелерін топтастырады. Жаңа сабақтың мазмұнын топтық жұмыс арқылы бір-біріне түсіндіреді. Әр топ берілген тапсырмларды постерге орындап топ басшы немесе белсенді оқушы оны қорғап өз тобының жұмыс нәтижесін көрсетеді. Мұғалімнің сұрақтарына оқыған түсініктері бойынша жауап береді. Тіл мәселесі туралы оқушылар өз арасында әңгіме дебат өрбітеді. Әркім өз ана тілі туралы ой толғамдарын өз сөздерін айтады. Екі түрлі түсініктеме күнделігі таратылады. Маған әсер еткен тұсыОл неліктен әсер етті1 2
Себебі, Бұл топ бірлесе отырып қиындықтарды жеңе білді. «Сұрақты тап» әдісі Берілген шығарма үзіндісіне сұрақ қоюды. «Ішкі және сыртқы» кесте Ішкі Сыртқы
Топ оқушылары шығарадығы ұнаған үзінділерін жазады. (ішкі кесте) Сыртқы кестеге ұнамаған қарсы пікір жазады. Шығармашылық жұмыс 1. 1) _______________ сақтаймыз 2) _______________ ақтаймыз 3) _______________ мадақтап 4) _______________ жаттаймыз. Берілген өлең жолдарын сақтай отырып, өлең шыгарады. . «РЕФЛЕКСИЯ» 1. Расул Гамзатов қай жылы дүниеге келді? А) 1924 ж Ә) 1925 ж Б) 1923 ж 2. Р.Гамзатов училищені бітірген соң, қандай қызмет атқарды? А) Мұғалім Ә) Журналист Б) Публицист 3. Өмірбаяндық прозалық шығармасын көрсет. А) “Тау қызы” Ә) “Менің Дағыстаным” Б) “Қонақ” 4. Қай кітабы үшін Лениндік сыйлық алған? А) “Биік жұлдыздар” Ә)“Мен туған жыл” Б)“Тырналар” 5. Суретші қай ұлттың қызына үйленеді? А) Француз Ә) Итальян Б) Неміс 6. Авар киімін киген итальян қызы бейнеленген суреттің аты. А) “Елді аңсау” Ә) “Тұман” Б) “Елім” 7. Аварлардың көне аңызы бойынша салынған суреттің кейіпкері А) Қыз Ә) Ит Б) Құс 8. Париж қай елдің астанасы? А) Франция Ә) Италия Б) Дағыстан 9. Расул мен суретші қай тілде сөйлесті? А) Авар Ә) Орыс Б) Тілмаш арқылы орыс және француз 10. “Менің Дағыстаным” шығармасын қазақ тіліне аударған кім? А) Қуандық Шаңғытбаев Ә) Кенжеболат Шалабаев Б) Сағи Жиенбаев Дұрыс жауаптары: 1Б, 2А, 3Ә, 4А, 5Ә, 6А, 7Б, 8А, 9Б, 10Ә Қорытындылау Барша халық бас иетін, тілдің асыл қасиетін, Ардауқтау мен салмақтау біздің парызымыз. Тіл – қай ұлттың болмасын тарихы мен тағдыры, қатынас құралы.Тіл болмаса сөз болмайды, сөз болмаса адамзаттың тіршілігінде мән – маңыз болмайтыны хақ. Міне осы орайда ан,а тілімізді қастерлеу әрқайсымыз үшін парыз. Кері байланыс. Тыңдаған топтардың кері байланысы. | Слайд 5 Мәтін жазылған үлестірме қағаз; Таймер
Слайд 3-9
| |||||
Сабақ соңы 5 мин
| Ойлаудың алты қалпағы: Ақ қалпақ- --- қандай оқиға болды? Қара қалпақ— Мәтіндегі жағымсыз жақтар. Сары қалпақ-----оқиғаның жағымды жағы. Қызыл қалпақ-----мәтінді оқыған кезде қандай сезімде болдың? Жасыл қалпақ----оқиғаны қалай аяқтар едің? Әр топ қалпағының түсі бойынша тапсырманы орындап қорғайды. Топ басшысы топтағы оқушыларды бағалайды. Әр топ бірін-бірі бағалайды. «Құпия хат» әр түрлі фигуралар тізбегі оқушыларға таратылады.
1. Сабақта қандай бөлімді қарастырдық? 2. Оқу мақсатына жету үшін біз қандай іс –әрекеттер жасадық? 3. Жұптық жұмыс түрінен алған әсеріңізбен бөліссеңіз? 4. Сөздік қорын қандай жаңа сөздермен толықтырдық? 5. Жеке жұмыс қаншылықты қиын болды?
Бағалау Жетістік критерийлері бойынша Үй жұмысы Жаңа сөздерді жаттау
Рефлексия. Оқушылар қиық қағаздарға жазып береді. Сабақта маған не пайдалы болды? Сабақта маған не қызықты болды? Сабақта маған не қиын болды? | Үлестірме қағаз | |||||
Қосымша ақпарат | |||||||
Дифференциация – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз? | Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? | Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері АКТ-мен байланыс | |||||
Дифференциация үш түрде іске асады: 1- үлгерімі төмен оқушыларға қолдау топтық жұмыста үлгерімі жақсы оқушылар тарапынан көрсетіледі. 2 –оқушылардың тапсырмасынан күтілетін нәтиже дифференциацияланған.
| Оқушылар бір-бірін дискрипторлар арқылы бағалайды. Сол арқылы кері байланыс беріледі. | Сабақ философияға қатысты болғандықтан, белсенді азаматтық позициясын қалыптастыруға септігін тигізеді. Сабақта оқушылардың өміріне қауіпті ештеңе пайдаланылмайды. PowerPoint таныстырылымы, аудиофайл тыңдау үшін компьютер қолданылады. | |||||
Ойлану
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырылды ма?
Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды?
Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме?
Мен жоспарланған уақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен?
| Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз.
| ||||||
Жалпы баға Сабақ талаптарға сай өтті. Оқушылар сөздік қорын молайтты. Жұпта бір-біріне қолдау көрсетіп, қарым-қатынас жасады. Сәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1. 2.. Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1.
Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?
| |||||||