Балабақша: Көлеңкелі үйшік ертегісі

Oinet.kz 04-10-2020 1844

Шымкент қаласы  білім басқармасының №2 «Қарлығаш» бөбекжай-бақша    тәрбиешісі   Мамақ Кенжекүл Жолдасбекқызы

 

Білім саласы: Коммуникация, Денсаулық, Шығармашылық

Білім бөлімдері: Драма, Дене шынықтыру, Құрастыру

Тақырыбы: Көлеңкелі үйшік ертегісі

Көрнекілігі: үйшік, үйшік аңдары, қолқаптар, қорапшалар, үйшік шатыры.

Мақсаты: Өздеріне таныс ертегі желісі бойынша ертегі мазмұнын айтып бере  білуге үйрету.

Өз ойларымен бөлісе білуге талпындыру. ертегі кейіпкерлерінің қимылын, дыбысын салдырып, кейіпкерлер бейнесін сомдау қабілеттерін дамыту. Еңбекқорлыққа тәрбиелеу. 

Билингвалды компонент: Бір-один, екі-два, үш-три, төрт-четыре, бес-пять.                .                                               Тышқан-мышка, бақа-лягушка, қоян-заяц,

                                                түлкі-лиса, қасқыр-волк, аю-медведь

 

Қызмет түрі

Тәрбиешінің іс-әрекеті

Балалалардың

іс-әрекеті

Қызмет түрі

 

Шаттық шеңбері:

Мынау менің    жүрегім,

Бәрі осыдан басталған.

Мынау басым ақылды,

 Бәрі осы   атқарған.

Мынау менің оң қолым,

Мынау менің сол қолым.

Барлық істі атқарған

 

Балалар   шаттық шеңберін орындады.

 

Ұйымдастыру-   ізденушілік

 

Балалар қазір жылдың қай мезгілі?

Күзде   ауа райы қандай болады?

 

 

 

Сендер   күз туралы жаттау білесіңдер ме?

күзде   салқын түсіп, барлық жануарларда қысқа дайындалады екен, олар індеріне,   апандарына қысқы азықтарын жинайды.

Мынау   қай ертегі?

Үйшік   ертегісін білесіңдер ме?

Ертегіде   қандай аңдар болды?

 

Ал, енді сол ертегіні сендердің көмектеріңмен еске   түсірейік.

(электр жарығын өшіріп, шымылдық артынан жарық   қосылады.)

Перде арғы бетінен тышқан көлеңкесі көрінеді.

(Әр аңнын бейнесі өз әрекеттерінде көрсетіліп отырады,   рөлдегі аңдар сол көлеңке бойынша сөйлеп отырады.)

Мынау   келе жатқан не болды екен?  Тышқан:   Мына үйшікте кім тұрады?

Тәрбиеші:   Үйшіктен ешкім үн қатпады.

Тышқан:   Олай болса бұл үйшікте өзім тұрайын.

(тышқан   үйшікке кіреді, тышқан бейнесіде түседі.)

Тәрбиеші:   Тышқан үйшікте тұрып жатыпты, бір күні үйшікке.

Екінші   бақа көлеңкесі көрсетіледі.

Бақа:   Үйшік үйшік, бұл үйшікте кім тұрады?

Тышқан:   Мен шиқылдауық тышқанмын. Ал, сен кімсің?

Бақа:   Мен бақылдауық бақамын.

Бақ   бақ

Сенімен   бірге тұрсам болады ма?

Тышқан:   Сен не істей аласың?

Бақа:   Бақ бақ

Тәрбиеші:   Балалар айтыңдаршы бақа не істей алады?

Тышқан:   Жарайды, бақа ішке кіре ғой.

Тәрбиеші:   Тышқан, бақа екеуі бірге тұрып жатыпты.

 

Сосын кім келеді?

Қоян: Мына үйшіктің әдемісін ай?

Бұл үйшікте кім тұрады?

Тышқан: Мен шиқылдауық тышқан мен тұрамын.

Бақа: Мен бақылдауық бақа мен тұрамын.

 Ал, сен кімсің?

Қоян: Мен қорқақ қоянмын.

Менде   осы үйшікте тұрсам болады ма?

Тышқан:   Ал, сен не істей аласың?

Қоян:   Мен секіре аламын, жаттығу жасай аламын, өзім туралы жаттау білемін.

Тәрбиеші:   Ал, балалар онда орнымыздан тұрып, қоянның өлеңімен сергіту сәтін жасайық.

   

 

 

   Сергіту сәті:

Қоян   өлеңін айтыптұрады.

Ұзын   құлақ сұр қоян,

Естіп   қалып сыбдырды.

Ойлы   қырлы жерлерден,

Ытқып   ытқып жүгірді.

Қарап   еді артына,

Қиығын салып көзінің,

Келе жатқан томпаңдап,

Көжегі екен өзінің.

Тәрбиеші: Үшеуі тату тәтті өмір сүріп жатты. Сосын бір   үні үйшікті кім көріп қалыпты.

Түлкі: Мына үйшікте кім тұрады?

Тышқан: Мен шиқылдауық тышқан мен тұрамын.

Бақа: Мен бақылдауық бақа мен тқрамын.

Қоян: Мен қорқақ қоян мен тұрамын. Ал, сен кімсің?

Түлкі: Мен қу түлкімін.

Менде сендермен осы үйшікте қыстап шықсам болады ма?

Қоян:   Сен не істей аласың?

Түлкі:   Мен әртіспін, мен өнерлімін, мынадай өнер көрсете аламын.

Мына   смайликті   сендерге ала келдім.

Тәрбиеші:   Қане, балалар түлкі бізге қандай өнер ала келді екен.

Смайликтерді балаларға көрсетеді.

 

 

 

Тәрбиеші: Балалар үйшікке келе жатқан қандай аң болды   екен?

Қасқыр: Мына үйшік маған жақсы болды ғой!

Бұл үйшікте кім тұрады екен?

Тышқан: Мен шиқылдауық тышқанмын.

Бақа: Мен бақылдауық бақамын,

Бақ бақ

Қоян: Мен қорқақ қоянмын.

Түлкі: Мен қу түлкімін.

Қасқыр: Мен математик қасқырмын.

Мен   санай аламын.

Бір,   еке, үш, төрт, бес.

Тәрбиеші:   Ал, орыс тілінде осы сандарды санай аласың ба?

Қасқыр:   Жоқ, білмейді екенмін.

Тәрбиеші:   Ал, біздің балалар орыс тілінде  де санай   біледі.

 

Балалар қараңдаршы кім келе жатқанын?

Аю:   Мына үйшік керемет екен!

Бұл үйшікте кім тұрады?

Тышқан: Мен шиқылдауық тышқан мен тұрамын.

Бақа: Мен бақылдауық бақа мен тұрамын.

Қоян: Мен қорқақ қоян тұрамын.

Түлкі:  Мен қу   түлкі тұрамын.

Қасқыр:   Мен математик қасқыр тұрады.

Аю:   Менде осы үйшікте сендермен бірге тұрсам болады ма?

Қоян:   Сен сыймайсың ғой.

 Сен не істей аласың?

Аю:   Мен күштімін, мен мықтымын, күш беретін нүктелі массаж білемін.

Массаж:

       жер жыртамыз.

       арық қазамыз.

       дән егеміз,

       түбін қопсытамыз, босатамыз.

       дәнді суарамыз, тамшылатамыз.

        арасына өскен арам шөптерін жұламыз.

        Өскен дәнімізді орамаз.

        Егінді жинап аламыз.

        Бәрін жинап қырманға тастайық.  (жаман энергияны жыйнап жерге тастау.)

 

 

 

 

 

 

 

Аю үйшікке кіреді, үйшік құлайды.

Аңдар шулап жылайды.

Бәрі бірге: Аю сен не істедің, үйшікті құлаттың ғой?

Енде, қайда тұрамыз?

 

 

Тәрбиеші: Балалар, аңдар қайда тұруы мүмкін, енді не   істеуге болады?

Үйді неден тұрғызуға болады?

Тәрбиеші: Маған бір ой келіп тұр, мынау қораптар неге   ұқсайды?

Осы қораптардан үй тұрғыза аламыз ба?

Тәрбиеші: Қане, балалар бір бір қораптардан әкле   қойыңдар, үйшік жасайық.

(қорапшадан үлкен үйшік тұрғызу, шатырын жабу)

 

Барлық аңдар: Аңдар қолдарына үлкен қолғаптарын киіп   алғыс айтады. Рахмет, балалар енді біздің өз үйшігіміз болды. Қандай   ұйымшылсыңдар, көмектеріңді аямадыңдар.

Біздің де сендерге тәттілеріміз бар.

Тәрбиеші: Балалар, көрдіңдер ме біз бірігіп аңдарға   көмектестік, жұмыла көтерген жүк жеңіл. Осылай ұйымшыл болсақ барлық істі   жасап тастауға болады екен.

  Ән: "Біз   достар"

 

 

Күз мезгілі.

Салқын, жел, ағаштар сарғайып, қурайды. Жаңбыр көп   жауады.

Ия

 

 

 

 

 

Үйшік.

Ия, білеміз.

Тышқан, бақа, қоян, түлкі, қасқыр, аю.

 

 

 

Балалар ертегіні еске түсіреді.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тышқан.

 

 

 

 

 

 

 

Бақа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бақа секіре алады, бақа суда жүзе алады, бақа   бақылдайды, бақа маса, шыбын, балық жейді,

Қоян.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сертіту сәтін қоянмен бірге орындады.

 

 

 

 

 

 

 

 

Түлкі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Күліп жатыр, қуанып, жылап, ренжіп, ашулы, таңырқап,   тыныш деп, т.б.

Қасқыр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-5 дейін орыс тілінде санап шығады.

Аю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Балалар саусақ, қол, бұлшық етерді шынықтырады.

Саусақ ұштарымен сызып өту.

Екі алақан сыртымен арық қазу.

Балан түйрек саусақ ұшымен нүктелеу.

Саусақ ұшымен арқаны жұмсарту.

Барлық саусақ ұшымен нүктелеу.

Екі саусақ ұшымен жұлу.

Екі қол арқылы ору.

Барлық саусақпен жинап алу.

Жанымызға тастау.

 

 

 

 

 

 

 

 

Үнгірде, ағаштар астында, шөп арасында.

Үйшік жасап берейік, ойларын айтады.

 

Кірпішке

 

Әрине, қолдан келеді.

 

 

 

Балалар қорапшадан қабырғасын, есігін, шатырын қояды.

 

 

 

 

 

 

Балалар қуанады.

 

 

 

 

Әнді жарты шеңберге арқылы орыцндады.

Жетекші жөндеуші

Балалар сендерге бүгінгі ертегі қойылымы ұнады ма?

Қай ертегіні еске түсірдік?

Аңдарға біз қалай көмектестік?

Балалардың   жұмысын бағалап, мадақтау

 

 

 

Ия, әрине үйшік ертегісін үй тұрғыздық.

Балалар да өзщ жұмыстарына дән риза болды.

 

Күтілетін нәтиже:

Орындайды: Ертегі мазмұнын айтып береді, қойылған тапсырмаларға жауап береді, орындайды.

 Түсінеді: Ертегі мазмұнын түсінеді. Өз ойларымен бөліседі,аңдардың  іс-қызметін сипаттайды.

Қолданады: Рөлге еніп ойнайды. Ертегі кейіпкер қимылын, дыбыс, ырғағтарын салады.


Балабақша: «Қызыл телпектің саяхаты»
Балабақша: Аквариумдағы балықтар
Сәйкес тақырыптар
Көтерілу