Ашық сабақ. Физика. Қысым
Күні: Сыныбы: 7 «В» | Пәні : физика | Мұғалім аты- жөні
| Оқу ісінің меңгерушісі: ___________________ | ||||||
Сабақтың тақырыбы: Қысым. Қатты денелердегі қысым. | |||||||||
Сілтеме | 1. 7 – сынып оқулығы 2.Тақырыптық презентация 3.Интернет желісінен алынған ақпарат | ||||||||
Оқу мақсаттары | 1. 7.3.1.2 қысымның физикалық мағынасын түсіндіру және өзгерту әдістерін сипаттау; 7.3.1.3. есептер шығаруда қысымның формуласын және өлшем бірліктерін қолдану | ||||||||
Табыс критерийлері: | |||||||||
Барлық оқушылар: | 1. Қысымның физикалық мағынасын біледі | ||||||||
Оқушылардың басым бөлігі: | 1. Қысымның күшке тура пропорцианалдығын, беттің ауданына кері пропорционалдығын ажырата алады 2.Есептер шығаруда қысымның формуласын қолдана біледі | ||||||||
Кейбір оқушылар: | 1. Есептер шығаруда қысымның формуласын түрлендіре алады. | ||||||||
Күтілетін нәтижие | 1. Қысым ұғымын түсінеді. 2.Қысымның артуына және кемуіне мысалдар келтіре алады. 3.Қысымның формуласын айыра біледі және түрлендіре отырып есептер шығара алады. | ||||||||
Тілдік мақсат | Негізгі сөздер мен сөз тіркестері: қысым, әрекет етуші күш, Паскаль, килопаскаль, гектопаскаль, мегапаскаль, аудан. Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: қысымның бірліктері мен физикалық мағынасын дұрыс тұжырымдай алады. | ||||||||
Сабақтың түрі | Теориялық және практикалық (аралас) сабақ | ||||||||
Әдіс - тәсілдері | Сын тұрғысынан ойлау, Оқыту мен оқуда АКТ пайдалану,жаңа әдіс тәсілдер. | ||||||||
Пәнаралық байланыс | Математика | ||||||||
Ресурстар | видео, электорнды оқулық, үлестірмелі қағадар, суреттер, слайд,http://school-collection.edu.ru/catalog/rubr/3b19dfa9-7bdf-441a-89e4-fdbf8383e844/110307/? | ||||||||
Уақыты | Кезеңдері | Тапсырма | Мақсаты | Мұғалім не істейді | Оқушылар не істейді | Ресурстар | |||
2 мин
| Ұйымдастыру кезеңі 1.Топқа бөлу және жаңасабақты меңгеруге дайындау
| 1.Сергіту сәті: Тренинг «Менің мінезім» Үстел үстіндегі түстерге бөлінген қағаздар ілініп тұр. Сол қағаздарды оқушылар қалаған сыныптасының арқасына жапсырады.Музыка қосылып билейді,билеп жүріп бір-бірлерінің арқасындағы қағазға сол оқушының мінезін бір-екі сөзбен жазып келесі оқушыға ауысады. Музыка тоқтап болғасын әр оқушы өзінің мінезін оқып шығады.Жапсырылған қағаз түстеріне байланысты оқушылар үш топқа бөлінеді. | 1.Оқушыларды топқа бөлу және ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру. 2.Топ мүшелерінің қызметін тағайындау және ережесін еске түсіру. 3.Оқушылардың жұмысына кететін уақытты байқау және таймер орнату. 4.Бағалау ережесін түсіндіру. | 1.Сабағымызды бастамас бұрын мен сіздерді сабағымыздың ережесімен таныстырып өтейін. Менің қолымдағы қызыл түсті жұлдызды сабағымызға белсенді қатысып,сұрақтарға жауап беріп,есептерді қатесіз шығарып отырған топтағы оқушыларға берем. Сыныптағы белсенді оқушыларды анықтаймыз.
| 1.Тренинг «Менің мінезім» Оқушылар ортада үстел үстінде тұрған түрлі түсті қағаздарды бір бірінің қалаған оқушыларының арқасына жабыстырады2.Топқа бөлінеді І «Ақ жұлдыз»,ІІ «Көк жұлдыз» ,ІІІ «Сары жұлдыз» топ тарына бөлінеді және топтық жұмыстың ережесін еске түсіреді. 3.Бағалау ережесімен танысады. | 1.Түрлі түсті стикер 2.Топ ережесі 3.Таймер 4.Жұлдыздар | |||
5 мин
| Үй тапсырмасы
| Білу.Үй тапсырмасын тексеру 1. Заттың қанша агрегаттық күйі бар? 2.Қатты денелердің молекулалары қалай орналасқан? 3.Газдардың молекулалары қалай орналасқан? 4.Суды басқа ыдыстарға құйғанда ,көлемі өзгереме? 5.Неліктен газ оңай сығылады? Сұйық сығылмайды? 6.Газды ашық ыдыста сақтауға болама?Тақтада жұлдызшаларды таңдау арқылы. | 1.Өткенді қайталау | 1.Оқушы жауабын бақылау. | 1.Оқушылар кез-келген түстегі жұлдызды таңдау арқылы жасырынған сұрақтарға жауап береді. Жауап жұлдызшамен бағаланады. | 1.Слайд | |||
10 мин
| Жаңа сабақ «Мағынаны ашу»
Дәптермен жұмыс | Түсіну. «Болжау» стратегиясы Аю орманда серуендеп жүріп,байқамай тышқанның аяғын басып кетеді. Ұялған аю сыпайы түрде тышқанға «Сен де менің аяғымды бассаң болады» деп жауап берді. Қалай ойлайсыңдар нәтижесі бірдей болады ма?
Берілген тірек термин сөздерді үш тілде дәптерге жазу.
| 1.Жаңа тақырыпты ашу үшін сурет көрсетіледі.
| 1.Тақырыпты тарқату. 2. Мұғалім оқушылардың ойын қорытындылайды. Аюдың массасы үлкен сондықтан оның салмағы да үлкен болады.Сонда аюдың әсері әрине көбірек болады. Еске түсіру: Бір дененің екінші бір денеге әсері ? (күш) Екі дене әрекеттескенде күштің әсері қалай болатынын еске түсіру. Қорытынды: Күштің модуліне Күштің бағытына Күштің түсу нүктесіне Ендеше осы күштің қандай да бір беттік ауданға перпендекуляр түскен кездегі әсерін қысым деп атаймыз. Бүгінгі сабағымызда біз тағы да бір жаңа физикалық шамамен таныс боламыз. Ол қандай шама және неге байланысты болатынын сабақ барысында анықтаймыз. Қысым дегеніміз не? Қысым ол күштің қандайда бір ауданға түсірген әсерінен болады. Қысым неге байланысты болады? Қысым сол беттік ауданға әсер етіп тұрған күшке байланысты болады. Түсірілген күш көп болса қысым да көп болады. Ал түсірілген күш аз болса керсіне қысымда аз болады. Қысым күш түсіріліп тұрған ауданға байланысты болады. Күш түсірілген беттің ауданы аз болса, қысымы көп болады. Ал керсінше ауданы көп болса ,қысымы аз болады. Сонда қысым күшке тура пропорционал болса, беттік ауданға кері пропорционал болады. Белгіленуі: Р Өлшем бірлігі: Паскаль (Па) Француз физигі Блез Паскальдің құрметіне берілген. Формуласы:
[P]=[
Си жүйесіндегі өлшем бірлігі Па. Оның гекса, кило, Мега түрлерін айтып өту. Қысымның өлшем бірліктері. 1г Па = 100Па = 102Па 1к Па = 1000Па = 103Па 1МПа = 1000000Па = 106Па Физикалық шамаҚазақшаОрысшаАғылшын-шаPSFmVҚысымАуданКүшМассаКөлемДавлениеПлощадьСилаМассаОбьемPressureSguareForceMassaVolume | 1.Оқушы ойы тыңдалады.
2.Жаңа сабақ бойынша алып отырған ақпараттарды үлгеріп, дәптерге түртіп алып отыру. Түсінбегенін дер кезінде сұрау. | 1.Компьютер 2.Интерактивті тақта 3.Тақырыптық сурет. | |||
5 мин
| Ой толғаныс Эксперименттік тапсырма
| Қолдану.Топтық жұмыс Ағаш кесегінің үстелдің үстіне түсіретін қысымын анықтау.
| 1.Жаңа тақырып бойынша есте қалған ақпататты қолдану.
| 1.Ағаш кесегінің үстелдің үстіне түсіретін қысымын анықтауға тапсырма беру.
| 1. Динамометрдің көмегімен ағаш кесегінің ауырлық күшін анықтайды. 2. Сызғыштың көмегімен ағаш кесегінің ұзындығын және енін өлшеп, ауданын анықтайды. 1 см2= 0,0001 м2 3.Формула көмегімен ағаш кесегінің үстелдің үстіне түсіретін қысымын анықтайды. 4. Кестені толтырады. Әр топ жеке-жеке жұмыс жасайды,түсіндіреді. Дұрыс жауап бір жұлдызша | 1.Таратпа қағаздар | |||
10 мин | Жинақтау. Пысықтау
Дарынды оқушымен жұмыс | 1. Формуланы түрлендіру.
]
Есептер шығару. Жеке жұмыс: 1.Есеп Табан ауданы 10 см2 биік өкше туфли киген қыз баланың әрбір аттағанында жерге 4 Н күшпен әрекет етсе, осы туфлидің жерге түсіретін қысымы қандай? 2.Есеп 100 см2 ауданға 50 Н күш әрекет етеді. Қысымын анықтаңдар. 2. Жеке тапсырма. 1.Есеп Шынжыр табанды ДТ-75 М тракторының массасы 6610 кг, ал оның екі шынжыр табанының тіреу ауданы 1,4 м2 . Осы трактордың топырақ бетіне түсіретін қысымын табыңыз.
2.Есеп Массасы 80 кг адамның аяқ киімі табанының ауданы 60 см2 болатын болса, онда ол жер бетіне қандай қысым түсіреді?
| 1.Алған білімін пысықтау. | 1. Оқушыларға үлестірмелі қағаздар беріледі.
F= 4H
P= ? Жауабы: 40Па
№ 2.Берілгені: Формула: Шешуі: F= 50 H S=100 см2= 100*10-2м2 P= ? Жауабы: Па.
m= 6610 кг F=mg S=1,4 м2 Жауабы: 46гПа.
№2.Берілгені: Формула: m= 4кг F=mg 10-2 м2 P= ?
Шешуі:
Жауабы: 65Па | 1. Оқушылар үлестірмелі қағаздағы есептерді шығарып, жеке жұмыс орындайды. 2. Дарынды оқушыға тапсырма. 3.Дұрыс жауап бір жұлдызша. | 1.Жұлдызша | |||
5 мин | Қорыту Күтілетін нәтиже
| «Суреттер сөйлейді» Топтық жұмыс Топтарға берілген суреттерді тақтаға орналастыру. | 1. Алған білімін жүйелеу. | 1. Оқушыларға «Табиғаттағы қысымды үлкейту» және «Техникадағы қысымды азайту» жолдарына байланысты суреттерді тақтаға орналастыру.
| 1.Топтағы оқушылар берілген суреттерді тақтаға тақырыпқа байланысты орналастырады. 2. Дұрыс жауап бір жұлдызша. | 1.Тақта 2.Суреттер | |||
1 мин | Бағалау
| 1. Тақтада оқушылардың аты-жөні жазылған бағалау сатысы тұрады. | 1. Білім деңгейін анықтау | 1. Жауапты белсенді оқушыларды бағалау. 2.Ең көп жұлдыз жинаған оқушыны анықтау. | 1.Бағалау сатысына барып жинаған жұлдыздарын өз есімі тұрған жерге жапсыру. Оқушыларды жұлдыздардың өсу ретімен бағалайды. | 1.Жұлдызшалар | |||
1 мин | Үйге тапсырма
| 1. Тақырыпты мазмұндап, оқып келу 95- беттегі тапсырманы орындау. | 1.Күнделіктеріне үй тапсырмасын жазады | 1.Слайд | |||||
1 мин | Рефлексия
| 1. Сабақтан алған әсерлері мен бөлісу үшін «Еркін микрафон» айдары.
| 1. Кері байланыс | 1. Сабақтан алған әсерлерімен оқушылар «Еркін микрафон» айдары арқылы бөліседі. | 1.Микрафон | ||||